actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2016, 08:04
Dorien.V*nloo Dorien.V*nloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Hallaar
Posts: 50
VS waarschuwen reizigers naar Europa voor aanslagen

VS waarschuwen reizigers naar Europa voor aanslagen
Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwt Amerikanen die tijdens de feestdagen naar Europa gaan voor mogelijke aanslagen. Zij moeten "extra voorzichtig" zijn tijdens grote evenementen zoals festivals. Dat staat in een officieel reisadvies.

Ook dient extra te worden opgelet bij het bezoeken van drukke toeristenattracties en het gebruik van het openbaar vervoer. Restaurants en hotels worden ook aangemerkt als risicovolle locaties. Reizigers wordt geadviseerd om het (lokale) nieuws in de gaten te houden, contact te onderhouden met familieleden en rekening te houden met extra veiligheidsmaatregelen.

Niet veilig
Volgens het ministerie bestaat er reden om aan te nemen dat terreurbewegingen Islamitische Staat (IS) en al-Qaida van plan zijn om aanslagen te plegen met "weinig tot geen waarschuwing vooraf". Europa is nog steeds niet veilig, aldus de verklaring, vanwege aanslagen die het afgelopen jaar zijn gepleegd in ons land, Frankrijk, Turkije en Duitsland.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/reizen/vs-wa...lagen-b7484495/
22/11/16

Eigen mening:
Wanneer is het gebeurd dat ons land onveilig werd? Dit heb ik zelf precies gemist. Zelfs beter dan vroeger, de politie lijkt mij oplettender dan vroeger. In tegenstelling als in Amerika kan ik niet zomaar in de school worden neergeschoten. En nu gaan deze mensen zeggen dat België onveilig is. Meer zelfs heel Europa is onveilig. Al lijkt mij dit een zeer grote veralgemening. België zit misschien met een probleem rond terrorisme, maar toch niet Noorwegen of Zweden.
Daarbij is het reisadvies zeer zwak. Hoe kan ik als buitenlander op de hoogte blijven va het Belgische nieuws? Via de radio is niet mogelijk, tenzij ik Nederlands of Frans kan. Voor de krant geldt ongeveer hetzelfde, want de meeste Engelse kranten gaan over het Britse nieuws. Dus eigenlijk is dit advies nogal moeilijk uit te voeren. Het advies om met familie te contacteren wordt hopelijk toegepast door iedereen. Een vakantie is voor sommige afstand nemen van thuis, maar regelmatig contact opnemen met familie kan de angst wegnemen als er is iets gebeurd. Je weet nooit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.