actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd May 2016, 13:31
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 76
Leeuwen gedood nadat man zelfmoord probeert te plegen in dierentuin

In een Chileense zoo zijn gisteren twee leeuwen doodgeschoten nadat een man in het verblijf was geklommen bij een zelfmoordpoging.

De 20-jarige Franco Luis Ferrada was voor de ogen van talloze bezoekers naakt de leefruimte van de leeuwen ingestapt. Aanvankelijk negeerden de dieren hem, maar nadat de man ze uitdaagde, vielen ze aan.

Haastig toegesnelde medewerkers schoten eerst verdovingspijlen af op de beesten, maar raakten per ongeluk de man. Daarop werd beslist de leeuwen dood te schieten.

Ferrada werd in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Tussen zijn kleren werd een afscheidsbriefje gevonden.

Heel wat Chilenen reageren verontwaardigd op het doodschieten van de dieren. In de dierentuin werd gisteravond een wake gehouden voor de leeuwen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160522_02301036
22/05/2016

Eigen mening: Ik ben een grote dierenvriend en ik vind dit voorval dan ook ronduit schandalig. De man kiest er zelf voor om het verblijf van de leeuwen binnen te stappen, de leeuwen horen hier dan ook niet voor gestraft te worden. Bovendien vielen ze leeuwen uit zichzelf niet eens aan, dit gebeurde pas nadat de man hen uitdaagde. De man heeft het in dat geval dan echt wel zelf gezocht. Ik begrijp uiteraard wel dat het personeel van de zoo maatregelen moet nemen om de man uit het verblijf te krijgen, niet alleen om de man te redden, maar ook om de mensen die erop staan te kijken geen trauma's te laten oplopen. Op zich vind ik het dus wel goed dat ze geprobeerd hebben om de leeuwen te verdoven. Dat ze niet de leeuwen raakten maar de man, vind ik dan weer een grote flater en het doet me ook vragen stellen bij de bekwaamheid van het personeel. Zij moeten hier volgens mij toch op voorbereid/voor opgeleid zijn? De leeuwen zijn in mijn ogen nu gestraft voor de stommiteit van een mens en ik begrijp de reactie van de Chileense bevolking dan ook perfect. Rechtvaardigheid voor dieren is in dit trieste voorval ver zoek.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd May 2016, 14:17
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Een beetje respect voor de man is hier wel op zijn plaats, vind ik. Je weet niet wat hij juist had meegemaakt of waarom hij zijn leven wou eindigen. Tegenwoordig wordt er naar mijn gevoel te snel gezegd dat levens van (wilde) dieren belangrijker zijn dan mensenlevens. Velen zullen dat zien als een controversiële mening. Dat de medewerkers naast de leeuwen hadden geschoten met hun verdovingspijlen, is natuurlijk wel een spijtige zaak, maar ik vind het knap van de medewerkers dat ze de man nog wilden helpen en hem zo nog een kans bieden om zijn leven verder te zetten. De man zal nu zeker ook psychologische hulp krijgen.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 22nd May 2016 om 15:23.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd May 2016, 14:30
Senne.V*nRompuy Senne.V*nRompuy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 89
Bij dit artikel heb ik een dubbel gevoel. De man zat waarschijnlijk met serieuze psychologische problemen. Het was wellicht zijn bedoeling om een einde te maken aan zijn leven. Ik vind nu ook wel niet dat de leeuwen voor deze man zijn idiote gedrag moeten gestraft worden. Langs de andere kant is een mensenleven wel zeer belangrijk. Ik vind nu wel niet dat de leeuwen moesten doodgeschoten worden, aangezien zij eigenlijk niets verkeerd hebben gedaan. Ze bleven zelfs aanvankelijk rustig, enkel wanneer de man de dieren ging uitdagen hebben ze hem aangevallen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.