actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2013, 14:51
S*ef Bruyninckx S*ef Bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 33
Dringend nieuwe regels nodig voor parlementaire vertrekpremie

"Dringend nieuwe regels nodig rond parlementaire vertrekpremie"

Wouter Beke wil dringend nieuwe regels rond de vertrekpremie van volksvertegenwoordigers. Dat heeft de CD&V-voorzitter vanmorgen aan zijn partijbureau meegedeeld, zo vernam de krant De Tijd.
"Het kan niet dat iemand die vrijwillig vertrekt uit het parlement in de toekomst nog een vertrekpremie krijgt", zou Beke aan zijn partijbureau gezegd hebben. Dat deed hij naar aanleiding van de heisa rond Belgacomvoorzitter en CD&V'er Stefaan De Clerck. Die stelde vast te houden aan zijn parlementaire vertrekpremie van 270.000 euro bruto.

"Een vertrekpremie is altijd onderdeel van mijn statuut geweest. Ik zie niet in waarom ik daar afstand van moet nemen. Het gaat om opgebouwde rechten. Je moet dat zien als een soort groepsverzekering", zei De Clerck daarover. Intussen verklaarde hij al met de premie "maatschappelijke initiatieven in zijn streek" te willen steunen.

Vrijwillige vertrekkers
Beke spreekt zich niet uit over het geval van De Clerck, maar hij is wel van mening dat zolang de vertrekpremie blijft bestaan er altijd commotie zal zijn. Net daarom moeten er nieuwe regels komen, vindt hij.

Over de vertrekpremies van parlementsleden worden al jaren discussies gevoerd. Hervormingsplannen twee jaar geleden, waarbij vrijwillige vertrekkers geen vergoeding meer zouden ontvangen, draaiden op niets uit. Er zou, zo klinkt het in De Tijd, vooral Franstalige weerstand zijn.

bron: HLN
datum: 30 september 2013

Mijn mening: Ik ben het volledig eens met Wouter Beke. Ik vind het ook niet kunnen dat een volksvertegenwoordiger die zelf ervoor kiest om te stoppen met zijn functie, een vertrekpremie krijgt van 270 000 euro bruto. Op deze manier kunnen volksvertegenwoordigers wel heel gemakkelijk , heel veel geld verdienen. En wie betaalt die 270 000 euro? Wij , de inwoners van België , ik vind niet dat wij dit gedrag moeten blijven goedkeuren. Het is inderdaad hoog tijd om iets te veranderen aan deze manier van redeneren want sommige politici redeneren alleen op de manier waardoor zij het meeste bekomen en op deze manier verliest het land in één keer heel veel geld. Als men echt wilt besparen in dit land is dit de ideale oplossing. Via deze weg kan de overheid in één keer heel veel geld besparen. Maar de vraag is of ze dit ook daadwerkelijk willen. Want op deze manier zijn de besparingen in hun eigen nadeel.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2013, 17:47
Cedric.Van.Nederkassel Cedric.Van.Nederkassel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 65
De basisgedachte achter dit artikel vind ik niet meer als logisch. Het kan niet dat de mensen op hoge posities (iets wat al samengaat met een mooi loonstrookje) hun zakken vullen met belachelijke hoeveelheden geld. Terwijl de rest van het land bijna kraakt onder de crisis. Ook doet dit de geloofwaardigheid van de CD&V geen goed. Beide mannen die duidelijk tegenover elkaar staan komen immers van dezelfde partij iets wat in mijn ogen het toppunt van tsjeverij is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.