actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 19:19
Claudy.R*es Claudy.R*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Tielen
Posts: 77
Zo ziet het nieuwe biljet van 20 euro eruit

Zo ziet het nieuwe biljet van 20 euro eruit

2 november 2015

Eind november komt de nieuwe versie van het twintig eurobiljet in omloop. Dat nieuwe biljet heeft een ongekend veiligheidssysteem. "Het briefje van 20 euro is één van de meest gebruikte biljetten in de eurozone. Het is dus heel belangrijk dat we het zo veilig mogelijk maken", stelt ECB-voorzitter Mario Draghi.

Met de nieuwe 5 eurobiljetten en 10 eurobiljetten maakten we eerder al kennis. Vanaf 25 november zullen we voor het eerst ook het nieuwe 20 eurobiljet zien opduiken.

Het vernieuwde eurobiljet is veiliger dan het briefje van 20 euro dat we nu kennen, onder meer door het nieuwe portretraam dat in het hologram is ingewerkt. Als je het biljet tegen het licht houdt, zie je de mythologische figuur Europa.

"Het portretraam is een ware innovatie in de technologie van bankbiljetten. Het zorgt ervoor dat de eurobiljetten veerkrachtiger zijn tegen namaakpogingen", aldus de Europese Centrale Bank.

De vertrouwde biljetten van 20 euro blijven geldig. Op termijn zullen ook de andere eurobiljetten van 50 euro, 100 euro, 200 euro en 500 euro een nieuw -en veiliger- uiterlijk krijgen.

Bron:
De Morgen - http://www.demorgen.be/economie/zo-...eruit-b7dab666/

Mijn mening:
Vanaf eind november zal de nieuwe versie van het twintig eurobiljet in de omloop zijn. Het ongekend veiligheidssysteem is een grote meerwaarde voor de vernieuwing van het biljet. De technologie is er zo op vooruit gegaan dat het voor kenners geen grote opdracht meer is om de briefjes na te maken. Het briefje van 20 euro is het meest gebruikte biljet in de eurozone. Daarom is het zeer belangrijk dat de nieuwe versie een goede beveiliging kent. Uit andere artikels blijkt dat het biljet van 20 euro het meest nagemaakte biljet is, daarom is het dus belangrijk dat de nieuwe biljetten goed beveiligd zullen worden.
Uiteraard blijft het ook de taak van winkeliers om ontvangen biljetten goed te controleren, naar mijn mening gebeurt dit veel te weinig. Uit ervaring worden vaak biljetten niet gecontroleerd.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th November 2015, 19:34
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Het nieuwe biljet van 20 euro

Mijn mening sluit aan bij de mening van Claudy. Ik merk ook vaak in de winkel dat mijn biljetten niet nagekeken worden, toch vind ik belangrijk dat dit wel gebeurt. Stel je voor dat ik van een winkelbediende een vals briefje krijg en de winkelbediende van de volgende winkel het wel nakijkt. Op dat moment heb ik een vals briefje vast en is dat biljet niet (meer) geldig. Dit is mij nog nooit voorgevallen, maar soms ben ik wel bang dat dit gebeurt. Daarom ben ik ook blij dat er een nieuw briefje van 20 euro op de markt komt, zeker omdat dit het meest vervalste eurobiljet is. Hopelijk is dit biljet zodanig goed beveiligd dat het voor valsmunters meer zou kosten om een vals briefje te maken dan dat het briefje waard is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.