actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2015, 10:35
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
‘76 zwakbegaafden geronseld voor prostitutie in Nederland’

‘76 zwakbegaafden geronseld voor prostitutie in Nederland’

Zeker 76 meisjes en vrouwen met een verstandelijke beperking zijn sinds 2013 in Nederland in de prostitutie beland. Ze zijn geronseld terwijl ze in een inrichting zaten voor zwakbegaafden, blijkt uit onderzoek van het EO-televisieprogramma 'Dit is de Dag Onderzoek', dat daar zaterdag een uitzending aan besteedt.

Het programma op de Evangelische Omroep deed een inventarisatie onder ruim negentig advocaten in Nederland die gerechtigd zijn slachtoffers van mensenhandel bij te staan. Daaruit blijkt dat er 76 slachtoffers zijn van ronselaars die voor de rechter moesten verschijnen. Volgens Nationaal Rapporteur Mensenhandel Corine Dettmeijer gaat het slechts om het topje van de ijsberg, omdat er meestal geen aangifte wordt gedaan door slachtoffers.

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat er meteen actie wordt genomen. De Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland stelt dat aangesloten instellingen inderdaad met die problemen te maken hebben. Ze vinden dat er niet genoeg middelen zijn om de jongeren tegen ronselaars te beschermen.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151002_01898437

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit artikel gepost omdat het me echt wel raakt. Mensen "ronselen" is op zich al tegen de wet en vaak ook tegen mensenrechten, maar misbruik maken van vrouwen en meisjes met een verstandelijke beperking is er nog een schepje bovenop. Mensen met een verstandelijke beperking hebben op zich al iets meer moeite omnhun plaatsje in de maatschappij te vinden. Soms zijn ze heel onzeker of wat naďef en dat maakt hen een makkelijk doelwit.

Ik kan me eigenlijk echt niet inbeelden wat voor soort "mens" er bewust voor kiest om die meisjes zo uit te buiten en hen te tekenen voor het leven. Ik weet dat het een grote uitspraak is, maar zulke mensen zijn in mijn ogen bijna geen mensen meer. Wat ze doen is namelijk niet humaan (menselijk) want geen mens met het hart op de juiste plaats zou er nog maar aan denken om op zo'n manier misbruik te maken van andere mensen. Ik hoop dan ook dat de daders snel gevonden worden en dat ze in Nederland inderdaad een manier vinden om de meisjes in hun instellingen beter te beschermen tegen dit soort zaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.