actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2013, 18:24
Kevin.V*nckx Kevin.V*nckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Oostmalle
Posts: 28
Dieven slaan 12-jarige in elkaar aan skatebowl

KORTRIJK - De Kortrijkse politie is op zoek naar drie dieven. Het trio beroofde zondag een jongen van twaalf aan de skatebowl in Kortrijk. Anderhalf uur later keerden ze terug en sloegen ze de tiener een hersenschudding. Getuigen zagen alles gebeuren.
Guillaume Filieux, de 12-jarige zoon van Nathalie Staessen uit Kortrijk belandde maandag op de spoedafdeling van een Kortrijks ziekenhuis. De jongen voelde zich onwel nadat hij zondagavond werd afgetroefd door drie dieven. In het ziekenhuis is bij de jongen een hersenschudding vastgesteld. Hij moet minstens een week thuis blijven.
Moeder Nathalie is erg verbolgen over het incident, dat plaatsvond aan de skatebowl in Kortrijk. Ze wil koste wat kost de daders (helpen) vinden en doet een oproep naar getuigen om zich te melden bij de politie.
‘Er was zondag een skatewedstrijd aan de gang aan de skatebowl ter hoogte van het Albertpark’, zegt Staessen. ‘Wij wonen daar niet ver vandaan en mijn zoon wou even gaan kijken. Drie jongeren, van wie zeker één minderjarige, klampten hem aan en stalen zijn gsm. Ze treiterden hem. Uiteindelijk vertrokken ze met de buit.’
Achtervolging en gevecht
Staessen zat op dat moment op het terras van bar Amorse. ‘Guillaume rende tot bij mij en deed zijn relaas. Twee vrienden van me sprongen hun wagen in. Ze zagen het trio rijden richting Gentpoort en konden de daders staande houden. Ze eisten de gsm, een smartphone, terug.’
Anderhalf uur later ging Guillaume opnieuw kijken naar de skaters. En plots doken twee van de drie daders weer op. ‘Zonder veel poeha sloegen ze Guillaume een bloedneus. Hij viel neer en kreeg een paar rake klappen. Getuigen haalden ze uit elkaar. De twee agressievelingen maakten dat ze weg kwamen.’
Staessen diende intussen klacht in bij de Kortrijkse politie. Guillaume werd maandagnamiddag ondervraagd. ‘Ik heb vooral schrik dat dit zich herhaalt, ook met anderen. Ik ga zelf ook op onderzoek. Ik ga niet rusten vooraleer ik weet wie die jongeren zijn. Desnoods ga ik iedere avond naar de skatebowl.’
De politie neemt de zaak ernstig en spoort de daders op. Het onderzoek vordert goed, klinkt het.

Bron: Nieuwsblad - Dinsdag 01 Oktober 2013, 03u00
http://www.nieuwsblad.be/article/de...130930_00768066

Mening:
Het maakt ondertussen haast deel uit van een dagelijkse portie nieuws: nutteloos geweld.
Steeds meer jongeren krijgen te maken met straatgeweld en ook vaker gebeurt het dat minderjarigen betrokken zijn.
Men zou dit strenger moeten kunnen opvolgen en op zoek gaan naar een effectieve oplossing zodat, net zoals dit voorval, een individu niet kan geviseerd worden.
Guillaume was eerst overvallen én nadien mocht hij nog wat rake klappen ontvangen.

Worden de minderjarigen/jongeren vandaag de dag agressiever, of lijkt het alleen maar zo?
Of kan het soms ook aan de opvoeding/opvolging van uw eigen kind liggen?

PS: Hiermee wil ik absoluut niet de discussie aangaan ofdat media (actueel: videogames) bijdragen tot een agressievere jeugd.
Dank bij voorbaat.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.