actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2014, 10:33
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Handel in bedreigde dieren boomt op het internet

Handel in bedreigde dieren boomt op het internet

De handel in bedreigde diersoorten boomt op het internet. Het International Fund for Animal Welfare (IFAW) ontdekte begin 2014 dat in 42 dagen tijd 33.006 bedreigde dieren, lichaamsdelen van wilde dieren of afgeleide producten aangeboden werden op 280 internetplatformen in 16 landen, waaronder België. Dat maakte het dierenwelzijnsfonds bekend.
‘Terwijl het stropen alarmerende niveau’s bereikt, vormt ‘wildlife cybercrime’ een sinistere, stille bedreiging voor bedreigde soorten, zoals olifanten, reptielen en vogels, en maakt het criminelen mogelijk anoniem hun gruwelijke zaken te doen’, zo zei Azzedine Downes, voorzitter en CEO van IFAW.

Olifanten en neushoorns

Volgens Downes stierven de afgelopen drie jaar meer dan 100.000 olifanten door toedoen van ivoorstropers, terwijl in 2013 in Zuid-Afrika alleen al meer dan 1.000 neushoorns werden gedood vanwege hun hoornen.

Het IFAW roept verkoopwebsites op om samen te werken met politie en douane en de verkoop van bedreigde dieren en afgeleide producten geheel te verbieden. De organisatie vraagt overheden ook strengere wetten in te voeren tegen de illegale dierenhandel.

Bij de 9.482 gevonden advertenties ging het in 54 procent van de gevallen om levende dieren. De waarde van de onderzochte items bedroeg in totaal bijna 11 miljoen dollar, of 8,85 miljoen euro. Het meest verhandeld zijn ivoor, reptielen en vogels.

De speurders keken vooral naar de handel in dieren die door Cites (Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) beschermd worden. Het ging over vrij toegankelijke online marktplaatsen in België, Bahrein, Wit-Rusland, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Kazachstan, Koeweit, Polen, Qatar, Rusland, Oekraïne, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk.

bron: www.destandaard.be, 25 november 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141125_01394664)

mening: Ik vind het erg dat er ledematen verkocht worden op het internet. Deze dieren zijn al bedreigd en we gaan ze dan ook nog eens verkopen? Ik vind niet dat dit kan. Ik vind het goed dat er nu iets gaat gebeuren. Naar mijn mening moeten de wetten inderdaad strenger gemaakt worden. Waarom zouden we dieren iets aandoen? Dieren hebben ook rechten zoals een mens. Terwijl de stropen hun hoogtepunt bereikte, was er ondertussen een stille verkoop. Dat vind ik erg. Waarom zou je dieren willen doden? Voor het geld? Daar zijn ook andere oplossingen voor.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 25th November 2014 om 10:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.