actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > R.Z.L.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2009, 03:31
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Jongeren maken films over God

Jongeren maken films over God


BRUSSEL - Een website verzamelt filmpjes waarin jongeren vertellen over hoe zij hun God ruiken, voelen en zien in het dagelijkse leven.



De website Oh-my-god.tv lanceert een oproep aan jongeren van alle religies om filmpjes in te zenden over hoe zij God ervaren in het dagelijkse leven.

De website, die vandaag officieel gelanceerd wordt, is een initiatief van Avimo, een vzw verbonden aan het Lithurgisch centrum van de Leuvense abdij Keizersberg.

De vzw wordt definitief afgesloten, maar de paters van Keizersberg willen eindigen in schoonheid. Daarom richtten ze samen met het productiehuisje Black Maria en de Thomaswebsite van KU Leuven de website Oh-my-god.tv op.

Ondertussen staan er al enkele filmpjes op de website. Onder meer eentje van godsdienstlerares Adinda Vetsuypens - ook bekend als Miss Metal 2009 en van de Gentse zanger Luc De Vos.

Vanavond wordt op de Brusselse stadszender FM Brussel een dj-clash uitgezonden met vier dj's, elk van een andere religie. Vanaf vandaag mag iedereen die dat wil een filmpje insturen.

De initiatiefnemers benadrukken dat inzendingen van jongeren van alle religies welkom zijn.

Midden juni zullen de winnaars bekendgemaakt worden, ze krijgen een camera. Het filmpje mag maximum vijf minuten duren.

www.oh-my-god.tv


Blog DS, 26-02-2009 (vdr)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th February 2009, 10:56
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Leuven
Posts: 37
Mogen we hopen dat er hier geen ruzies uit ontstaan!! Binnen enkele gosdiensten zijn er namelijk nogal gevoelige punten en we hebben al mogen ervaren hoever 'godsdienstvrijheid' gaat in onze maatschappij!
Langs de andere kant vind ik het een zeer leuk initiatief dat jongeren ook eens stilstaan over zij hun eigen persoonlijke godsbeeld aan de buitenwereld zullen overbrengen, want een video bevat toch enkel maar beeld en geluid, en met deze twee kan je naar mijn mening niet de aspecten als 'reuk', 'tast' en 'smaak' creëren... Ik ben wel benieuwd naar de uitslagen!!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th February 2009, 14:28
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Dat is inderdaad waar. Religie is een gevoelig punt. Volgens mij is het een van de onderwerpen waar je uren over kan discussiëren om uiteindelijk geïrriteerd uit de discussie te stappen. Alhoewel dat niet alle discussies zo zijn want debatteren over religies kan ook verrijkend zijn. Zeker als je voor de andere religies open staat. (En volgens mij moeten wij dat als toekomstig leerkracht toch doen )
Ik vind het project interessant. Voornamelijk omdat het ruim denkend is en zich niet enkel richt op één bepaalde godsdienst. Het is belangrijk dat jongeren in contact komen met de verschillende religies zodat ze leren waar de misopvattingen en de fabeltjes zitten. Doorgaans weten we te weinig over elkaar en hebben we toch al een besluit.
Hopelijk hebben de jongeren van de filmpjes respect voor elkaar. Volgens mij is het toch niet makkelijk om te vertellen van hoe jij God ervaart en voelt (laat staan ruiken ?).
Ik ben benieuwd naar de afloop.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.