actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2009, 15:35
yannick.michiels yannick.michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 44
E-mail wordt slachtoffer van eigen succes

E-mail wordt slachtoffer van eigen succes

Volgens communicatieadviseur Gunnar Michielssen dreigt e-mail ten onder te gaan aan zijn eigen succes. Omdat het aantal verstuurde e-mails zo toeneemt, heeft hij een e-mailloze dag in het leven geroepen.

Michielssen wil met het mijden van elektronische post bereiken dat werknemers en werkgevers bewuster omgaan met e-mail. Hij meent dat de overdaad niet alleen ten koste gaat van de efficiëntie van het berichtenverkeer, maar ook leidt tot stress en burn-outs. Hij wil mensen ertoe bewegen hun dringende boodschappen als het even kan persoonlijk door te geven. `Collega`s die elkaar nog nooit gesproken hebben, worden verplicht kennis te maken. Een dag zonder e-mail breekt de werkroutine en maakt medewerkers bewust van het eigen gedrag`, aldus Michielssen.

De initiatiefnemer verwacht niet dat een e-mailloze dag zal leiden tot problemen. `We hebben zo veel andere communicatiemiddelen dat het absurd is om te denken dat een dag zonder e-mail het einde van de wereld betekent.` Bij de eerste e-mailloze dag vorig jaar bleek uit een lezersvraag van Computable dat 63% van de ICT-ers zich goed kan vinden in een dag zonder elektronische post.


Bron: Information that works (www.express.be)

Mening:
Email leidt het leven van de moderne mens meer en meer. Als ik mijn mailbox open, weet ik soms niet waar te beginnen. Vaak zit hier al zoveel overbodige informatie in (zoals reclame) dat ik wel eens belangrijke mail over het hoofd zie. Met dit initiatief, dat volgens mij wel eens kan werken, promoot men trug de 'ouderwetse' manier van communicatie. Namelijk dat de mensen terug cht met elkaar beginnen te praten en informatie door te geven. Zoals in het artikel vermeld staat, voelde meer als de helft van de ICT-ers (represantieve enquete?) zich goed met zo'n dag. Deze cijfers bevestigen toch dat vele mensen zich slecht voelen en het beu zijn zich achter hun pc te verbergen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.