actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 12:23
Illya.Verstappen Illya.Verstappen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Lier
Posts: 35
Brussels Airlines snoeit in vluchten

Brussels Airlines snoeit in vluchten
dinsdag 08 november 2011, 10u04
Bron: belga
Auteur: bvb, wle


Brussels Airlines schroeft het aantal Europese vluchten deze en volgende winter fors terug om kosten te besparen. De maatschappij haalt de komende weken minstens drie vliegtuigen uit de vloot.


Een woordvoerder bevestigt een bericht hierover uit De Tijd. Hij wijst er echter op dat de hele sector daarmee bezig is. Over de vluchten die worden gesnoeid, luidt het dat het om toestellen gaat die aan het einde van het leasecontract zijn. "We hebben besloten om die niet meteen te vervangen, maar pas in de lente", aldus de woordvoerder.

"Het klopt dat we daar verder in gaan dan de vorige seizoenen. Er zijn door de crisis in Griekenland minder vluchten op Athene deze winter. Dat geldt ook voor Portugal."

De woordvoerder ontkent dat, zoals De Tijd schrijft, de contracten van een 50-tal piloten niet worden verlengd. Het gaat niet om piloten, maar om cabine-crew, aldus de woordvoerder.

Bovendien gaat het om een fenomeen dat jaarlijks terugkomt. Het gaat om personeel dat al jaren tussen maart en oktober een seizoenscontract krijgt aangeboden, een contract van bepaalde duur. "In de zomer zijn nu eenmaal meer mensen nodig dan in de winter."



Brussels Airlines zegt nu vol in te zetten op het lange afstandsnetwerk, met twee bijkomende lange afstandsvliegtuigen volgende zomer: één op het Afrikaanse netwerk, en één naar de VS.

http://standaard.be/artikel/detail....DMF20111108_012


Mijn mening:
Eerst wil ik vermelden dat ik dit bij mobiliteit in België plaats omdat het nu éénmaal over een bedrijf in België gaat, ook heel heeft het vluchten buiten België.
Vervolgens vind ik het op zich niet erg dat er vluchten geschrapt worden, want zelf reis ik zelden via luchttransport en het bedrijf haalt er zelf te weinig winst uit. Ik vind het wel erg dat er daarom mensen zijn die geen werkcontract voor die periode hebben. Het gaat hier vermoedelijk over een grootendeels terugkerende seizoenarbeiders. Ook dit valt echter te relativeren aangezien er niemand daadwerkelijk ontslagen zal worden. Al bij al lijkt dit mij dus een vrij logische beslissing van Brussels Airlines zonder al te erge nadelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 13:24
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Ik vind dit artikel ook erg interessant. Het komt een dag na de tiende verjaardag van het faillissement van Sabena. Ik denk dat we hier nogmaals in kunnen zien dat de luchtvaartsector absoluut geen eenvoudige sector is. De opvolger van Sabena moet nu ook goede en harde beslissingen nemen om het hoofd effectief boven water te houden. Een tweede Sabena-verhaal zou denk ik geen goede zaak zijn. Het toont ook aan dat Brussels Airlines geen Sabena-mentaliteit meer heeft. Sabena rekende maar al te vaak op de overheid die 'de put wel zou dichten' maar dat gaat nu gewoon niet meer. Beslissingen en besparingen moeten die put nu dichten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.