actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2013, 16:17
kaat.f*ans kaat.f*ans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: zoersel
Posts: 20
Slimme horloges als nieuwe spiekmethode (oproep)

13:23 (27/11/13) Multimedia De Gentse Artevelde Hogeschool heeft een verbod uitgevaardigd op het dragen van horloges tijdens de examens. Er bestaan tegenwoordig naast smartphones immers ook smartwatches, die een handig middel kunnen zijn om te spieken. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

"Tegenwoordig zijn er smartwatches op de markt", zegt communicatieverantwoordelijke Kristine De Smet. "Horloges waarmee je berichten kan versturen en data kan opslaan. Dat is een handig spiekmiddel. Bovendien worden berichten op een smartwatch direct vernietigd nadat ze gelezen werden. Ze laten dus geen bewijzen achter."

Bron: http://www.gva.be/nieuws/multimedia...ode-oproep.aspx

Mijn mening: Het verbieden van het horloge op examens omwille van het feit dat de technologische vooruitgang zo geëvolueerd is, vind ik wel terecht. Er is dan wel een vereiste aan verbonden dat in elk lokaal en in de gangen een voor iedereen zichtbare klok hangt waardoor er niemand zijn tijd uit het oog kan verliezen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2013, 16:33
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Slimme horloges als nieuwe spiekmethode (oproep)

Net zoals Kaat vind ik het terecht dat elk lokaal een klok moet hebben en dit niet enkel tijdens de examens.

Ook vind ik het goed dat ze horloges nu verbieden, want men kan dus gewoon informatie binnenhalen en spieken zonder dat iemand het doorheeft. Natuurlijk blijft de technologie niet stilstaan en zullen er later ook lenzen en brillen op de markt komen waar men zo informatie van internet kan halen. En dit zal ook niemand opvallen. Wij, als leerkrachten, komen nog voor hete vuren te staan i.v.m. preventie voor spieken tijdens examens. Ik hoop dat hier later een oplossing zal voor bestaan om dit tegen te gaan. Ik ben wel een voorstander van zo'n brilletjes en lenzen waarmee je digitale informatie mee kan opzoeken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.