actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2013, 18:55
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Drie twintigers bewusteloos tijdens jump party in Gent

Nadat ze afgelopen nacht vloeibare XTC hadden ingenomen tijdens een fuif in Gent, zijn drie twintigers bewusteloos naar het ziekenhuis gebracht. De Gentse onderzoeksrechter heeft een 25-jarige dealer aangehouden.

De twintigers waren aanwezig op een jump party, een technofeest, in zaal 'De Rector' in het Stalhof, in de buurt van de Gentse Overpoort. Nadat ze vloeibare XTC ingenomen hadden, verloren ze het bewustzijn en werden ze naar het ziekenhuis overgebracht. De drie zijn buiten levensgevaar.

De lokale politie slaagde erin om de vermoedelijke dealer van het spul op te pakken. Het parket liet de man vandaag voor de onderzoeksrechter leiden, met het oog op zijn aanhouding. De onderzoeksrechter besliste dat de 25-jarige man opgesloten moet worden.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...y-in-Gent.dhtml

Mening:
"Weeral?" dacht ik toen ik de titel van het artikel las. Kunnen we vandaag de dag niet meer uitgaan zonder aan de drugs te zitten? Blijkbaar is het voor sommigen toch wel erg moeilijk. Je hoort langs alle kanten verhalen over jongeren die bewusteloos in het ziekenhuis belanden. En is het niet door drugs, dan is het wel door een teveel aan alcohol. Akkoord: als je uitgaat mag je een pintje drinken, we zijn tenslotte toch jong voor iets? Maar drugs? Ok, een lijntje of een pilletje helpt je om wakker te blijven en te blijven gaan tot in de vroege uurtjes. Maar wat dan met je eigen gezondheid? En nog belangrijker: je schoolcarrière? Het is een publiek geheim dat mensen die vrijdagmorgen niet in de les zitten nog in hun bed liggen met een kater.
"Is het dat wel allemaal waard?" Die vraag stel ik me als ik artikels zoals deze lees. Is het het waard om vloeibare XTC te nemen om tot in de vroege uurtjes te kunnen feesten als je de dag nadien helemaal geradbraakt bent? Of erger: bewusteloos naar het ziekenhuis wordt gebracht?

Laatst aangepast door Leen.Buyens : 24th November 2013 om 19:02.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.