actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th March 2014, 16:38
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Japanse stewardessen vrezen ongewenste intimiteiten door te korte rokjes

De Japanse luchtvaartmaatschappij Skymark Airlines heeft zich de woede van een vakbond voor cabinepersoneel op de hals gehaald door stewardessen ultrakorte rokjes te laten dragen. De maatschappij voert het tijdelijke nieuwe uniform in om haar eerste vluchten met Airbus-toestellen te promoten.


De vakbond vreest dat de rokjes problemen zullen veroorzaken aan boord, "inclusief ongewenste intimiteiten". En het is net de job van de stewardessen om incidenten te voorkomen, klinkt het. "De maatschappij zegt dat het uniform meer klanten moet aantrekken, wat toont dat ze vrouwen als producten beschouwt."

"Geen verplichting"

Skymark wil de korte jurkjes de eerste keer door de stewardessen laten dragen in mei, bij de eerste binnenlandse vlucht van haar eerste Airbus A330-toestel. Tot nu toe vloog de maatschappij enkel met vliegtuigen van Boeing. "We zullen het uniform niet aan de hostessen opdringen als ze weigeren het te dragen", verklaarde Skymark-topman Shinichi Nishikubo. Hij betreurt dat het kledingsinitiatief "verkeerd werd voorgesteld".

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1551497/japanse-stewardessen-vrezen-ongewenste-intimiteiten-door-te-korte-rokjes.aspx

Mening: Ik vind het ook jammer dat het kledingsinitiatief verkeerd werd voorgesteld. Indien dit echt de nieuwe trend is, betreur ik het wel. Mensen moeten kunnen aandoen waar ze zich goed in voelen. Korte jurkjes/rokjes is niet de gepaste kledij voor in een vliegtuig. Dit vind ik persoonlijk, want mannen hebben hier misschien een ander beeld over. Te kort gekleed hoort niet! Dit zou net hetzelfde zijn, moesten wij (vrouwen) een kort rokje moeten dragen van de stageschool. Sommige mensen voelen zich hier niet goed in. Ik vind ook dat de lengte een bepaalde limiet heeft en die limiet is nu ook overschreden. Stel een stewardess moet iets oprapen in het vliegtuig, dan zie je misschien haar ondergoed. Is dat de bedoeling van meer klanten lokken? Ik denk dat het dan verkeerd geïnterpreteerd is. Als al deze vrouwen ook met het nieuw initiatief kunnen leven en dit goedkeuren, dan heb ik hier geen mening over. Zolang de persoon zich zelf maar goed voelt en zich goed op het werk voelt. Dan denk ik dat er geen problemen zijn, tenzij dit het imago van het bedrijf zal kosten.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.