actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th September 2014, 19:00
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Botox bij jongeren zet rem op emotionele ontwikkeling

Botox bij jongeren zet rem op emotionele ontwikkeling

Onderzoekers waarschuwen voor de gevolgen van botoxbehandelingen bij jonge mensen. Niet om medische redenen, maar om psychologische redenen. Wie zijn gezicht op relatief jonge leeftijd (onder de 25 jaar) al tegen rimpels laat behandelen, zet mogelijk een rem op zijn verdere emotionele ontwikkeling.
Wie zijn gezicht met botox laat behandelen, laat eigenlijk zijn gelaatsspieren verlammen. Daardoor verdwijnen niet alleen de eigen gelaatsuitdrukkingen, maar ook de mogelijkheid om anderen goed te begrijpen. Dat is al gebleken uit eerder onderzoek.

Om de emoties van anderen te begrijpen, nemen we onbewust hun gelaatsuitdrukkingen over. Maar na een botoxbehandeling wordt dat een stuk moeilijker en wordt anderen begrijpen plots minder vanzelfsprekend. Wie zich laat botoxen, krijgt het dus niet alleen moeilijker om zelf zijn gevoelens uit te drukken, maar ook om anderen te begrijpen.

Waarschuwing
Omdat steeds meer jongvolwassenen zich laten botoxen, waarschuwt de Britse onderzoekster Helen Collier voor de kwalijke gevolgen ervan. “Een groeiende groep van jonge mensen met een uitgestreken gelaat krijgt het nu steeds moeilijker om hun gevoelens over te brengen. Als je gelaatsuitdrukkingen wegneemt, kan dit hun emotionele en sociale ontwikkeling belemmeren”, schrijft Collier als conclusie bij haar onderzoek in the Journal of Aesthetic Nursing.

“We moeten eerst de gevolgen van de behandeling kennen voor we eraan beginnen.” Collier wordt hierin bijgetreden door een aantal vooraanstaande plastisch chirurgen die zelfs stellen dat botox inspuiten bij jongeren moreel verkeerd is.

Daarom wordt nu opgeroepen om aantal criteria te gebruiken voor plastisch chirurgen overgaan tot een botoxbehandeling. Zo zouden artsen moeten kijken hoe dik de huid is, hoe erg die door de zon beschadigd is en hoe diep de rimpels zijn. Maar deskundigen vrezen dat financieel gewin toch vaak op de eerste plaats blijft komen.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2087279

Eigen mening: Botox puur voor het schoonheidsideaal heb ik nooit gesnapt. Als je botox nodig hebt omdat je bv. extreem hangende oogleden hebt, vind ik dit geen ramp. In dit artikel staat dat steeds meer mensen onder 25 jaar zich laten botoxen en dit vind ik verontrustend. Op zulke jonge leeftijd heeft niemand botox nodig denk ik. Tegenwoordig wilt iedereen voldoen aan de eisen van het schoonheidsideaal en hier loopt het mis naar mijn mening. Mensen moeten leren van zichzelf te houden en zichzelf te aanvaarden zoals ze zijn, en niet willen veranderen om enkel maar 'in te zijn'. In het artikel wordt vermeld dat botox onder de leeftijd van 25 gevolgen kan hebben om mensen te begrijpen via gezichtsuitdrukkingen. Dit klopt zeker gok ik, aangezien het gezicht helemaal wordt uitgestreken tot je bijna geen enkele emotie meer kan tonen. In mijn ogen mag er zeker een 'minimumleeftijd' op botox gezet worden. Let wel: enkel als men dit doet voor het schoonheidsideaal. Als men, zoals ik eerder al zei, dit doet omwille van redenen waardoor het functioneren 'beter' gaat (hangende oogleden,....) zou ik niet zo'n leeftijd nodig vinden.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 14th September 2014 om 19:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.