actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th July 2014, 13:40
JolienBalemans JolienBalemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 29
Intensief sporten is gevaarlijk!!

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140715_01180212

Artikel:

Eén op de vijf mensen die duursporten beoefenen, spelen eigenlijk met hun leven. Dat zegt cardioloog Vrints van het UZA. Hij heeft onderzocht welk effect kilometers intensief fietsen of vaak marathons lopen heeft op je hart. Dat is niet gezond, je maakt dan littekens op je hartspier. Die kunnen leiden tot hartritmestoornissen, de kans dat je dan plots dood neer valt is groot. Daarom is zijn advies: sport, maar met mate.

Mijn mening:
We zien en horen het tegenwoordig vaak, jonge spelers die een hartaanval krijgen terwijl ze aan het voetballen zijn of met een andere sport bezig zijn. De samenleving roept nu nog meer op om er goed uit te zien, en iedereen moet een goddelijk lichaam hebben om er bij te horen. Omdat dit niet voor iedereen gemakkelijk is, gaan er vele mensen zich intensief storten op het fitnessen om zo snel mogelijk resultaat te zien zodat ze erbij horen.

Om dit tegen te gaan, moeten we eerst kunnen verder leven met ons lichaam en innerlijke rust vinden. Als iedereen rechtuit kan zeggen dat hij of zij gelukkig is met hoe ze/hij eruit ziet, dan kan er een goede stap in de juiste richting gezet worden en zullen onze kinderen en hun kinderen zich veel minder gepusht voelen om er goed uit te zien.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th July 2014, 15:36
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Ik denk dat het bij deze sporters niet echt gaat om er goed uit te gaan zien, maar dat ze het doen omdat ze het leuk vinden. Dat dit gezondheidsrisico's inhoudt beseffen de meesten van hen denk ik ook wel. Ik denk dat iedere intensieve sporter al wel eens last heeft gehad tijdens of na het sporten, maar dat neemt niet weg dat ze het enorm leuk vinden om het te doen, wat maakt dat ze er niet mee stoppen.

Mijn zusje heeft een spierziekte en heeft daardoor vaak enorm veel last tijdens het sporten, maar toch blijft zij heel ambitieus en wil zij vooruit in haar sport. Ze weet wel dat ze zich veel beter gaat voelen wanneer ze minder intensief gaat sporten, maar dat kan ze niet over haar hart krijgen.

Ook van roken weten we dat het enorm gevaarlijk is voor de gezondheid, en toch blijven er zoveel mensen roken. Oké, je kan zeggen dat dit komt omdat er verslavende stoffen in een sigaret zitten en dat dit daarom iets anders is, maar ook bij sporten komen er stoffen vrij in je lichaam waardoor je je beter gaat voelen.

En zo zijn er nog heel wat dingen die wij doen die slecht zouden (kunnen) zijn voor onze gezondheid, maar die we toch blijven doen.

Ik denk dat je je gezondheid niet té veel moet gaan uitdagen, maar oppassen voor alle mogelijke gevaren is ook niet echt de beste oplossing. Dan denk ik dat de kwaliteit van je leven heel erg verminderd. Je moet dus voor jezelf uitmaken hoe belangrijk deze dingen voor jou zijn en dan zelf beslissen of je het wat rustiger aan gaat doen of niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.