actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th June 2014, 22:27
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Dit veroorzaakt wallen onder je ogen

Dit veroorzaakt wallen onder je ogen

Wij hebben er ‘s ochtends ook wel last van: donkere wallen onder de ogen. Zijn die kringen een gevolg van een gebrek aan slaap?
Niet per se. De verslapping van huid en onderhuids weefsel vormt ‘zakjes’ onder de ogen. Als ook het bindweefsel uitzakt, zal een deel van het vet rond het oog een beetje uitpuilen. Dan krijg je dus van die typische wallen.
En ja, ook jonge mensen kunnen stevige wallen onder de ogen ontwikkelen. Dat heeft echter niets te maken met bindweefsel, maar alles met de bouw van de schedel. Als de oogkas iets te klein is uitgevallen kan ze het oogvet niet helemaal omsluiten. Het vet vormt dan wallen onder de huid.
Ook genetische factoren en huidaandoeningen kunnen een rol spelen. Kapotte haarvaten en donkere pigmenten zijn sneller zichtbaar bij mensen met een heel lichte huid. Stress en een ijzertekort doen je huid eveneens geen goed.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140611_01136382
Datum: 11/06/2014 om 11u11


Mening

Dit artikel interesseerde mij wel. Ik ken enkele mensen die last hebben van wallen. Deze mensen klagen erover en zeggen dat dit komt door stress en bijbehorend slaaptekort. Dit is frustrerend, vooral wanneer deze mensen gemiddeld 10 uur per nacht slapen. Als iemand 10 uur per nacht kan slapen denk ik niet dat er sprake kan zijn van een tekort aan slaap. Ik ga dit artikel zeker laten lezen zodat ze eens ophouden met klagen over het slaaptekort als DE reden voor hun wallen. Ik moet eerlijk toegeven, aanvankelijk dacht ik ook dat slaaptekort de oorzaak was. Ik vroeg mij echter altijd af wat het verband er tussen is, maar dit verband bleef voor mij een raadsel. De logische verklaring hiervoor staat in het artikel beschreven, slaaptekort is niet de oorzaak van wallen onder de ogen! De belangrijkste oorzaken zijn huidverslapping, uitgezakt bindweefsel, bouw van de schedel, genetische factoren en huidaandoeningen. In plaats van meteen te denken aan slaaptekort zouden mensen naar de dokter kunnen gaan om na te gaan wat de oorzaak is. Dit is niet noodzakelijk, maar mensen die zich hierin ergeren kunnen dit beter doen. Zekerheid zorgt ervoor dat iemand minder gefrustreerd raakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.