actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th May 2014, 20:32
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Meer soa's bij vijftigplussers door 'Vijftig Tinten Grijs'

"Meer soa's bij vijftigplussers door 'Vijftig Tinten Grijs'"

Topdokter Charlotte Jones wijst de boeken'Vijftig Tinten Grijs' aan als de schuldige voor het hogere aantal seksueel overdraagbare aandoeningen bij vijftigplussers. Volgens haar heeft de trilogie oudere koppels "avontuurlijker in bed" gemaakt.
De laatste maanden is het aantal besmettingen van gonorroe, syfilis en chlamydia gestegen en de oorzaak ligt volgens Jones bij de 'Vijftig Tinten'-trilogie.

Als voorzitster van het Britse verbond van huisartsen, is Jones een authoriteit in de medische wereld. Ze meent dat koppels meer vertrouwen putten uit de boeken, maar vreest dat men daardoor voorbehoedsmiddelen aan de kant schuift. "Onveilige seks associëren we vooral met jongeren, maar ook ouderen moeten zich bewust zijn van het belang van veilige seks en het gebruik van condooms in het bijzonder," aldus Jones.

Volgend jaar komt de verfilming van de bestseller uit, maar bij deze is men gewaarschuwd.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...ten-Grijs.dhtml
Datum: 26/05/2014 om 15u41


Mening

Dit artikel moeten we met een dikke korrel zout nemen. Ik post dit artikel om te tonen dat je altijd goed moet nadenken over wat er in de krant verschijnt. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit boek rechtstreeks de oorzaak is van meer soa’s bij vijftigplussers. Ik kan mij wel voorstellen dat de mensen die dit boek gelezen hebben avontuurlijker zijn in bed, maar avontuurlijk is niet hetzelfde als onveilig. Vijftigplussers moeten zelf deze verantwoordelijkheid nemen. Ze zijn oud (en hopelijk ook wijs) genoeg om te weten dat veilige seks belangrijk is. Het is natuurlijk makkelijker om iets/iemand anders de schuld te geven, in dit geval het boek. Dit is een veelvoorkomend fenomeen in onze huidige maatschappij. Toch zouden we hiervan moeten afstappen en onszelf meer afvragen of we zelf niet de oorzaak zijn van onze problemen. Er is niets/niemand zo complex als de mens. We denken liever niet na over wat we zelf fout doen, we willen liever de oorzaak bij een ander leggen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.