actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 10:28
maurane.v*ndoninck maurane.v*ndoninck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Westerlo
Posts: 84
Politie schrijft brief aan burgemeester Mayeur

Politie schrijft brief aan burgemeester Mayeur
Op de Grote Markt in Brussel organiseren agenten van het interventieteam van de zone Brussel Hoofdstad-Elsene dinsdagmiddag om 14 uur een symbolische actie. De agenten hopen er een brief te overhandigen aan burgemeester Yvan Mayeur. Dat melden La Dernière Heure en La Libre Belgique maandag op hun website.

De actie is het gevolg van de nationale betoging van vorige donderdag in Brussel tegen de besparingen van de federale regering in Brussel. De betoging, waarin tussen de 100.000 en 120.000 betogers vreedzaam opstapten, werd ontsierd toen enkele amokmakers op de vuist gingen met de politie.

In de brief schrijven de agenten dat ze zich na de betoging niet gewaardeerd voelden door Mayeur. ‘We werden niet bedankt voor het geleverde werk en voor de getoonde moed, het honderdtal politieagenten dat gewond raakte bij deze belachelijke confrontaties kon niet rekenen op enige compassie.’

Verbazing en onbegrip ruimden plaats voor woede, klinkt het verder, ‘nadat Mayeur in de pers ook nog zijn misprijzen had getoond’. Mayeur zei onder meer dat diegenen die zich stoorden aan zijn aanpak een andere politiezone moesten zoeken. In de brief zetten de agenten overigens opnieuw enkele vraagtekens bij die aanpak.

‘U hebt een goede politie, meneer Mayeur. En deze politie vraagt niet anders dan met u vooruit te gaan. Misschien is het vandaag het goede moment om uw vooroordelen aan de kant te schuiven, een stap naar ons toe te zetten, en te bekijken hoe we, samen, in de toekomst zouden kunnen werken in het belang van de Brusselaars en van de fundamentele vrijheden die in dit land gegarandeerd zijn’, besluiten de agenten.

Bron: www.standaard.be, 11/11/'14

Mening: Ik ga akkoord met de visie van de politieagenten van Brussel. Bij een goede samenwerking horen steun en dankwoorden. Daarom vind ik het terecht dat ze een brief gaan overhandigen aan de burgemeester. Op deze manier wordt het duidelijk wat ze verwachten en kunnen er duidelijke afspraken gemaakt worden waardoor een goede samenwerking mogelijk is.

Laatst aangepast door maurane.v*ndoninck : 11th November 2014 om 10:32.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2014, 11:40
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Ik hoop dat de burgemeester hier iets mee doet. Een grote stad zoals Brussel heeft zeker nood aan een goed politiekorps om de veiligheid van de burgers te garanderen. Als zij zich dan niet gewaardeerd voelen door de burgemeester, dan is dat zeer jammer, zeker naar de toekomst toe.
De betoging die nog maar net achter de rug is, is net niet uit de hand gelopen. Beeld je dan eens in dat de politie niet gemotiveerd is of zelfs mee betoogd. Een akelig idee waar ik liever niet aan wil denken en ik denk de burgemeester van Brussel ook niet. Ik ben dus van mening dat de burgemeester tenminste eens moet samenzitten met de politie van Brussel om naar de toekomst toe samen sterker te staan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th November 2014, 21:09
l*rs.mijnendonckx l*rs.mijnendonckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Retie
Posts: 87
Ik snap de reactie van de Brusselse burgemeester totaal niet. Hadden deze politie agenten er niet geweest, dan hadden de gevolgen catastrofaal geweest. Deze agenten hebben er voor gezorgd dat de betoging niet nog harder uit de hand gelopen was. Dat ze dan nadien geen woord van dank kregen, maar ook nog enkele verwijten naar hun hoofd kregen geslingerd, dat kan er bij mij niet in.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.