actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2008, 17:06
Moors_Nathalie Moors_Nathalie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Dessel
Posts: 61
Negenjarige 'Spiderman' springt te pletter van vierde verdieping

ALBACETE - Een negenjarig Spaans jongetje is zondag in de Spaanse stad Albacete van de vierde verdieping uit een gebouw gesprongen. Hij dacht dat hem niets kon overkomen, net als zijn held Spiderman.

De dove jongen had een masker van Spiderman opgezet en wilde net als zijn held van gebouw naar gebouw slingeren.

Hij raakte zwaargewond bij zijn val en overleed even later. 'Vermoedelijk had hij kort tevoren een film gezien van zijn held en wilde hij die nadoen', aldus een politiewoordvoerder.

DS, 12oktober 2008

==> De invloed van media op kinderen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th October 2008, 17:27
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
De media heeft een grote invloed op de belevingswereld van onze kinderen, maar is het de taak niet van de ouders om hun kinderen uitleg te geven bij zulke films/programma's?

Je moet toch duidelijk maken aan je kinderen dat dit geen realiteit is en dat wij niet over zulke 'krachten' beschikken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th October 2008, 19:29
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Spiderman de film : leeftijd 12.
Die labels zetten ze daar dus wel voor een reden op, net om dergelijke dingen te vermijden.
Het is dus niet enkel de taak van ouders om uit te leggen dat dit niet kan maar ook om kinderen te behoeden dergelijke filmen te bekijken.
Moest er iemand de filmmakers gaan aanklagen ben ik er zeker van dat zij hetzelfde verhaal zullen vertellen.
De ratings zijn er gekomen voor een reden, het wordt tijd dat mensen deze gaan lezen en respecteren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th October 2008, 22:39
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Citaat:
Orgineel gepost door MinkeVanHoof
Spiderman de film : leeftijd 12.
Die labels zetten ze daar dus wel voor een reden op, net om dergelijke dingen te vermijden.
Het is dus niet enkel de taak van ouders om uit te leggen dat dit niet kan maar ook om kinderen te behoeden dergelijke filmen te bekijken.
Moest er iemand de filmmakers gaan aanklagen ben ik er zeker van dat zij hetzelfde verhaal zullen vertellen.
De ratings zijn er gekomen voor een reden, het wordt tijd dat mensen deze gaan lezen en respecteren.


Hier ben ik het zeker en vast mee eens! Er is een reden waarom er een minimumleeftijd staat op sommige films. Ouders of zij die de verantwoordelijkheid over het kind dragen moeten er dus op toekijken dat het kind niet naar films kijkt die voor hen nog niet toegelaten zijn.
De media zal altijd een invloed blijven hebben op onze leefwereld, maar in dit geval vind ik het helemaal niet de schuld van de media. Ik denk dat je ergens ook zelf bepaalt welke invloed de media op jou kan uitoefenen, hoewel je de invloed ervan niet helemaal kan vermijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.