actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 10:45
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Verpleegkundigen hebben meer hartkwalen

Vrouwen die hart en ziel in hun carrière stoppen, zoals verpleegkundigen, bekopen dat met hun gezondheid.

Stress op het werk verhoogt het risico op hartziektes. Vooral jonge vrouwen blijken hier erg kwetsbaar voor. Dat stellen Deense onderzoekers vast bij meer dan 12.000 verpleegkundigen, die ze 15 jaar lang volgden. De resultaten zijn nu gepubliceerd in het magazine Occupational and Environmental Medicine.

Verpleegkundigen die hun werkdruk te hoog vinden, lopen een kwart meer kans op hartaandoeningen dan zij die het stressniveau vonden meevallen. Wie te veel met werkstress te kampen heeft, loopt zelfs 35 procent meer risico.

Vooral verpleegkundigen jonger dan 51 jaar blijken gevaar te lopen. Daar is de kans op hartziektes 60 procent hoger bij grote werkdruk. Bij veel stress op het werk verdubbelt in deze groep het risico zelfs.

bron: destandaard.be

Bij dit artikel heb ik mijn twijfels. Volgens mij zorgt stress in het algemeen voor een slechtere gezondheid en zijn verpleegkundigen geen uizondering.
Dit artikel wijst er wel weer eens op wat een invloed stress kan hebben. Het is belangrijk dat mensen een goed evenwicht vinden in hun leven.
Men moet voldoende structuur hebben in de combinatie werk/gezin.
Ik denk inderdaad dat veel vrouwen een slechtere gezondheid hebben doordat deze moeilijke combinatie vaak op hun schouders terechtkomt en voor veel stress kan zorgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2010, 11:29
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Wat ook opvallend is in die sector, is dat heel wat verplegend personeel de negatieve kantjes van doktoren en dergelijke kennen...
Zo is mijn mama bijvoorbeeld absoluut niet voor huisartsen te vinden, ze stelt een bezoekje altijd uit. Op die manier blijft ze zitten met kwaaltjes die zich dan opstapelen, waardoor het uiteindelijk soms 'te laat' is om een eenvoudige behandeling toe te passen.
Zou dit alles er niet mee toe leiden dat de stress zich opstapelt en dat uiteindelijk de bom barst?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.