actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2017, 17:56
Kyara.N*casie Kyara.N*casie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 35
Saudi-Arabië lanceert coalitie van moslimlanden tegen terrorisme

Saudi-Arabië lanceert coalitie van moslimlanden tegen terrorisme

De Saudische kroonprins Mohammed ben Salmane heeft zondag een militaire coalitie van 41 moslimlanden tegen terrorisme gelanceerd. Hij beloofde een ‘speciale, uitstekende en sterke coördinatie’ tussen de landen tegen extremistische groepen.

‘Onze bijeenkomst is belangrijk want de jongste jaren zijn de (terroristische) organisaties in ons land actief zonder dat er coördinatie is’, verklaarde prins ben Salmane het initiatief. ‘Daar komt vandaag een einde aan, want meer dan 40 landen sturen een heel sterk signaal dat zegt dat we zullen samenwerken en dat we onze militaire, financiële, politieke en inlichtingencapaciteit samen zullen leggen’, benadrukte de prins.

‘Dat wordt vanaf vandaag gedaan en elk land draagt bij in verhouding tot zijn capaciteit’, aldus ben Salmane nog.

De coalitie was al in december 2015 aangekondigd, maar werd met de bijeenkomst in Riyad officieel gelanceerd. Iran, de aartsrivaal van Saudi-Arabië, maakt er geen deel van uit. Qatar stond op de lijst van de landen van de coalitie, maar bleef zondag weg van de bijeenkomst. Saudi-Arabië en drie andere Arabische landen braken in juni met Qatar omdat het extremistische groepen zou steunen, wat Qatar ontkent.

Gevonden op De Standaard, 26/11/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171126_03208006

MENING: Ik vind dit heel goed dat 40 landen echt moeite willen doen om te strijden tegen extremistische groepen, en niet enkel op militair vlak maar ook op financieel en politiek vlak bijvoorbeeld. Er moet dringend iets aan zulke extremistische groepen gedaan worden. Het enige wat je tegenwoordig op het nieuws nog hoort zijn terroristische aanslagen en dergelijke, dat vind ik niet meer normaal. Het is zelfs al zo erg dat ik niet meer verschiet wanneer er een aanslag gebeurd is. Dan vraag ik mij af, is het dat wel waard? Al die moorden vanwege geloof. Het enige wat ze willen is dat wij schrik hebben en dat mogen we ze net niet geven. Ik vind het heel goed dat ze hier iets aan willen doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.