actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2008, 13:08
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 76
Huisprijzen dalen met minstens 15%

De huisprijzen gaan drastisch achteruit. Sinds begin 2008 zijn de cijfers gemiddeld 10% gedaald. Dat blijkt uit een trimestriële index van de immogroep Trevi.


De verhoging van de interesten en de heersende economische crisis zouden aan de oorsprong van de prijsdaling liggen. Banken geven alsmaar moeilijker een lening, waardoor het voor velen onmogelijk wordt om nog een huis of stuk grond te kopen. Experts verwachten dat de prijzen van huizen nog 15% zullen dalen tegen eind dit jaar.

Gazet Van Antwerpen
8/10/'08
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2008, 14:56
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Ik hoop dat de experts gelijk krijgen. Het is nu bijna onmogelijk voor een jong koppel om een stuk bouwgrond te kopen en er een huis op te bouwen. Het is zo verschrikkelijk duur geworden dat mensen al moeten gaan lenen voor een stuk bouwgrond, dit was vroeger niet het geval.
Het is voor jonge koppels bijna onmogelijk om samen een huis te bouwen zonder dat er financieel wordt bijgedragen door de ouders.

De bouwgronden zijn minstens 5 maal duurder geworden tegenover een 15-tal jaar geleden. Maar zijn de lonen van de gewone werkman ook zo gestegen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2008, 11:28
jelledebelder jelledebelder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist o/d Berg
Posts: 93
Laat ons inderdaad hopen dat de (immobilien)experts gelijk krijgen, waardoor de huizenprijzen nogmaals met 15 % naar beneden glijden tegen het einde van dit jaar.
Op die manier wordt het voor (jonge) koppels net iets minder 'onmogelijk' om een huis te kopen. Want door de economische crisis en de zware leningintresten was het aanschaffen van een woning (zelfs voor twee werkenden) onhaalbaar geworden. Wanneer de dalende trend zich zal doorzetten, zullen terug meerdere durvers de stap wagen omtrent het aankopen van een woning en het bijgevolg aangaan van hypothecaire leningen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st October 2008, 12:05
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
De prijzen moeten wel zakken. Huizen die een jaar geleden te koop stonden staan nu nog te koop. Ze moeten wel goedkoper worden want er wordt bijna geen huis meer verkocht.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 21st October 2008, 12:41
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Huizenmarkt zoals in de VS ?

Laat ons inderdaad hopen dat het op de huizenmarkt een beetje goedkoper wordt. Voorlopig merk ik er echter nog weinig van. Bij mij in de buurt staan reeds sinds lang een aantal huizen te koop maar die prijzen zakken toch niet echt. Ook de bouwgronden blijven verschrikkelijk duur.

Wat volgens mij gaat gebeuren de volgende jaren zal misschien gaan lijken op wat er in de VS aan de gang is. Daar is de huizenmarkt volledig in elkaar gestort. Je kan er nu reeds villa's met bijhorend zwembad kopen tegen spotprijzen als je het vergelijkt met hier bij ons. Er is een echt overaanbod op de markt en dus doen de verkopers, die vaak in financiële problemen zitten, hun woningen weg voor wat ze er nog voor kunnen krijgen. Heel wat andere huizen staan er echt te verloederen!

Nu merk je in onze streken ook al fel dat sommige types van huizen niet meer verkocht geraken. Vaak zijn het huizen die hoger gelegen liggen en mensen denken nu toch ook meer aan wat een huis moet zijn tegen dat je een jaartje ouder wordt. Als ik dan denk aan mijn verhuisplannen voor binnen een aantal jaar zou dat wel eens mooi kunnen uitkomen. Voor mij mogen ze nog veel appartementsblokken zetten en nieuwe huizen. Op dit moment al staan een hele boel mooie grote huizen te koop die vaak nog onbewoond zijn wegens scheidingen kort na het huwelijk en wie weet wat nog allemaal. Ik snap daarom ook niet dat zoveel mensen nog zo graag zelf willen bouwen. Je hebt dan natuurlijk je plekje helemaal zo als je het zelf wilt maar je haalt jezelf wel een hele boel last en werk op de nek.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.