actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th October 2008, 10:51
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Helft Vlamingen koopt namaakgoederen

52 procent van de Vlamingen heeft al eens een namaakproduct gekocht. Dat blijkt uit een onderzoek van communicatiebureau Brandhome. Vooral nepkleding van Nike, Lacoste en Adidas blijkt erg in trek.

De meeste Vlamingen kopen hun namaakproducten op vakantie. Vooral mensen tussen 16 en 35 kunnen moeilijk weerstaan aan de lokroep van namaakproducten. Voor 55-plussers blijken ze een stuk minder interessant. “Ons onderzoek toont ook aan dat vooral mensen uit de provincies Oost- Vlaanderen en Limburg dol zijn op nepartikelen”, zegt Erik Saelens.

“Die uit de provincie Antwerpen kopen ondanks de aanwezigheid van de haven, waar heel wat trafiek is in nepproducten, het minste namaak.” Bij Nike zijn ze zich bewust van de problematiek. “Wij proberen onze sportkleding zo authentiek mogelijk te maken”, zegt woordvoerder Filip Peeters. “Zo kan ze moeilijker nagemaakt worden.”

Vooral vrouwen...
Opvallend is dat meer vrouwen (57%) zich hieraan wagen dan mannen (48%). Nog opvallender is dat 20% van de bijna duizend deelnemers toegeeft dat ze zich al meer dan vijf keer op de namaakmarkt begaven. 55-plussers laten zich dan weer het minst in met namaakmerken. Vooral personen tussen 16 en 35 jaar kunnen slecht aan de lokroep weerstaan. “Het is eigenaardig dat juist deze categorie, die veel belang hecht aan imago en status, zich uitdost met namaakmerken”, zegt Erik Saelens, directeur bij Brandhome. “Dat 55- plussers dit veel minder doen, komt waarschijnlijk doordat zij meer geld hebben voor echte merken.”


GVA, 30 oktober 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st November 2008, 12:47
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Ik wist niet dat namaak zo in trek was.
Maar ik had er wel al eens van gehoord. Bepaalde kennissen van me, reizen soms een keer naar het buitenland en dan hoor je deze zo vertellen van " Ja, daar heb ik dat namaak gezien en daar dat...", maar kan je dan zo gemakkelijk zien dat het namaak is??

Ik heb misschien ook wel een namaakproduct in men kast hangen, maar dan is het wel zonder het zelf te beseffen.
En trouwens als je iets mooi vind dan koop je dat toch???

Allé zo denk ik erover,... Is het dan wel fair tegenover de fabricant van de 'echte' producten ??? Daar spreek ik me dan niet over uit
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.