actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2016, 10:22
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Amper één op vijf Syriëstrijders geschrapt uit bevolkingsregister

Minder dan één op de vijf teruggekeerde Syriëstrijder is effectief geschrapt uit het bevolkingsregister. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA), zo schrijft De Zondag.

Zowel Bart De Wever (N-VA), burgemeester van Antwerpen, als Yvan Mayeur (PS), burgemeester van Brussel, kondigde al aan Syriëstrijders te schrappen uit het bevolkingsregister. Daardoor zouden zij sociale rechten verliezen zoals het recht op een uitkering. Dat blijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan. Op 18 februari van dit jaar waren er 21 teruggekeerde Syriëstrijders geschrapt uit de registers op in totaal 113 personen met een bevolkingsdossier. Dat is minder dan één op vijf.

Vlaams Belang-parlementslid Filip Dewinter, die de cijfers opvroeg, reageert keihard. “Dit betekent dat 82 procent van hen nog steeds uitkeringsgerechtigd is. De Belgische staat lijkt wel een wilde weldoener voor jihadisten.” Uit de cijfers blijkt ook dat de meerderheid van de teruggekeerde Syriëstrijders uit het Brussels Gewest komt (61) en de provincies Luik (17) en Antwerpen (15).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160417_02241352
Eigen mening: Ik vind het echt niet kunnen dat mensen die in Syrië gruwel zijn gaan aanrichten en wie weet zelfs acties gaan ondernemen in België, dezelfde rechten behouden als alle andere burgers. Want mensen die zoiets gedaan hebben zijn in mijn ogen een gevaar voor onze samenleving. Ze zijn altijd een risico en een toegangspoort voor terroristische organisaties om in ons land acties te ondernemen. Om die reden vind ik het dan ook goed dat er de mogelijkheid bestaat om deze mensen uit het bevolkingsregister te schrapen, en op die manier er voor te zorgen dat ze geen sociale rechten meer hebben. Wel vind ik het spijtig dat dit maar bij de minderheid van hen gebeurt.

Laatst aangepast door amina.j*cops : 17th April 2016 om 10:29.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2016, 11:34
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
reactie

Ik denk dat we hier op termijn met een groot probleem kunnen komen te zitten. Syrië strijders die terugkeren zijn gevaarlijk, dat is zeker. Ze gaan naar Syrië, vermoorden er zoveel mogelijk 'ongelovigen' en komen terug naar hier.
Het zou mij niet verbazen moesten ze hier nog steeds met dezelfde gedachten rondlopen.

Ik vind dat de Europese landen niet mogen toelaten dat deze moordenaars en terroristen het grondgebied betreden. Ze moeten de stroom blokkeren.

Ik durf niet te denken aan de problemen die deze strijders met zich meebrengen.
Denk maar aan Brussel en Parijs.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st April 2016, 22:28
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Zoals onderstaande meningen en die van het Vlaams Belang-parlementslid Filip Dewinter schrik ik ook van deze cijfers. Als ze toch deze 'wet' willen doorvoeren, doe het dan goed. Ik interpreteer dit nu om de bevolking gerust te stellen en om ons te tonen dat men er toch iets aan wil doen.
Ik begrijp ten eerste al niet waarom deze strijders terug mogen keren naar ons land, ze hebben toch zelf gekozen om mee te strijden? Dat ze dit dan ook maar volhouden tot het einde. En ten tweede, het zou een automatische moeten zijn om deze strijders hun rechten af te nemen. Ze zullen hier gebruik van maken of maken hier al gebruik van.
Zoals in onderstaande mening van Simon, ze vermoorden in Syrië ongelovigen en komen dan naar hier. Ons geloof is anders en als er nog gelovigen zijn, zijn deze naar mijn mening of toch al zeker in mijn gemeente, in de minderheid. Dat zou hier weleens bloedbad kunnen geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.