actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2015, 05:24
Esther.V*nLaer Esther.V*nLaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Tielen
Posts: 25
Gewezen president El Salvador aangeklaagd voor corruptie

Francisco Flores, die van 1999 tot 2004 president was van El Salvador, is aangeklaagd voor corruptie. Flores zal zich onder meer moeten verantwoorden voor illegale verrijking en voor het verduisteren en het witwassen van geld.

De 56-jarige Flores zou in 2001 op frauduleuze wijze ongeveer 15 miljoen dollar noodhulp uit Taiwan hebben verduisterd. Het geld was eigenlijk bedoeld voor de slachtoffers van de krachtige aardbeving die zich dat jaar in El Salvador had voorgedaan. Het bedrag zou later onder meer naar rekeningen van zijn partij Nationalistische Republikeinse Alliantie (Arena) zijn doorgesluisd.

Flores wordt tot de start van zijn proces in voorarrest geplaatst. Als de rechter hem schuldig acht, wordt hij de eerste ex-president van El Salvador die veroordeeld wordt in een corruptiezaak.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151204_02003938
Gewezen president El Salvador aangeklaagd voor corruptie. (2015, 12 4). De Standaard.

Eigen mening:
Corruptie binnen de politiek vind ik totaal niet kunnen. Zeker als deze een functie bekleden is dit voor mij ongeacht de situatie onaanvaardbaar. De mens is volgens mij van zichzelf een opportunistisch wezen maar iedere beschaafde persoon zou deze drang toch moeten kunnen bedwingen? Maar dit vind ik echter niet het ergste gedeelte van het artikel. Flores heeft geld verduistert dat bedoeld was als noodhulp voor zijn land, El Salvador. Ik vraag me echt af hoe iemand er ook maar aan kan denken om geld dat bedoeld is voor zijn noodlijdende land te verduisteren. Goede mensen in het buitenland hebben dit geld vrijwillig ingezameld. Het is een teken van solidariteit waarmee verschillende landen elkaar willen helpen. Maar dan komt er een persoon, die nota bene door zijn volk verkozen is om hen rechtvaardig te leiden, en eigent zich onrechtmatig dit geld toe. Om mijn mening toch lichtjes te nuanceren heb ik een kwartier nagedacht over verzachtende omstandigheden. Deze heb ik echter niet kunnen bedenken. Hierdoor kan ik besluiten dat ik de feiten onaanvaardbaar vind en dat Flores zijn volk bedrogen heeft in voor hen moeilijke tijden.

Laatst aangepast door Esther.V*nLaer : 4th December 2015 om 05:37.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.