actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2013, 16:23
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Coca-Cola bindt strijd aan met obesitas in België

Coca-Cola bindt strijd aan met obesitas in België

17/04/2013 om 14:57 door jta | Bron: Belga

Foto: Design museum Gent
Frisdrankproducent Coca-Cola lanceert in België een nieuwe campagne om aandacht te vragen voor het belang van een evenwichtige levensstijl. Via twee tv-spots en een aantal krantenadvertenties richt het bedrijf zich vanaf woensdag daarvoor rechtstreeks tot de verbruikers. Dat kondigde Guy Wollaert, technisch directeur van The Coca-Cola Company, woensdag aan.
‘Het is geen reclamecampagne, maar een bewustmakingscampagne', onderstreept Wollaert. ‘Obesitas is een ernstig en complex probleem wereldwijd. Een levensstijl veranderen doe je niet zomaar. We kunnen wel een verschil maken door de kracht, of de bekendheid van onze producten in te zetten, om zo de mensen beter te informeren.'

De campagne start met de tv-spot ‘Samenkomen', die woensdag en donderdag op de buis komt en het engagement toont van Coca-Cola om obesitas aan te pakken, waarna krantenadvertenties volgen.



Vanaf vrijdag 19 april wordt dan de spot ‘Be OK' uitgezonden, die toont welke fysieke inspanningen nodig zijn om de 139 calorieën die een blik Coca-Cola van 330 ml bevat, opnieuw te verbranden.

Die campagne 'bouwt voort op onze eerdere inspanningen, zoals innovatie naar producten met minder of geen calorieën en de duidelijke vermelding van het aantal calorieën op het etiket', aldus nog Wollaert. 'De campagne maakt ook deel uit van een engagement voor de lange termijn.'

Sprite met alternatieve zoetstof

Wollaert kondigde zo al aan dat het bedrijf in de loop van dit jaar de frisdrank Sprite met de zoetstof stevia op de markt zal brengen, in plaats van de huidige Sprite. 'Het is essentieel hetzelfde product met dezelfde smaak, maar met dertig procent minder calorieën', aldus Wollaert.



De technisch directeur onderstreept dat Coca-Cola al langere tijd innoveert naar natuurlijke producten. 'Het is intussen ook dertig jaar geleden dat we Coca-Cola Light introduceerden', herinnerde Wollaert.

Hij beklemtoont ook dat het bedrijf de verbruiker producten in kleinere verpakkingen aanbiedt en via de steun aan tal van initiatieven probeert aan te zetten tot een actievere levensstijl.

Bron: De Standaard 17/04/2013 http://www.standaard.be/cnt/DMF20130417_00544086

persoonlijke mening

Ik vind het al een begin dat Coca Cola zelf mensen bewust wil maken van het feit dat hun product veel calorieën bevat. Obesitas is een groot probleem en het probleem wordt steeds groter en groter. Het is dan ook belangrijk dat hier aan gewerkt wordt. Maar aan de andere kant vraag ik me dan af: heeft dit dan wel zoveel nut ? Mensen die elke dag niets anders dan cola drinken (dat zijn ook vaak de mensen die obesitas hebben), gaan niet ineens stoppen met cola drinken omdat een reclamespotje zegt dat ze zoveel moeten sporten voor 1 blikje. Ik denk niet dat dit reclamespotje een verschil gaat maken. Toch niet het grote verschil waar ze op hopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th May 2013, 12:44
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
Ik vind dat de verantwoordelijkheid om gezond te leven niet ligt bij bedrijven zoals Coca Cola en bijvoorbeeld Mc Donalds. Zij verkopen toch ook maar hun producten? Acties zoals deze dienen volgens mij vooral om een alternatief product (bv. Cola Light of Zero) te promoten.
De echte verantwoordelijkheid ligt bij ouders, want zij zijn degenen die hun kinderen opvoeden en hen daarbij gezonde of ongezonde levensstijlen meegeven. Iedereen weet toch dat te veel cola ongezond is?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th May 2013, 22:13
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Jesper heeft naar mijn mening gelijk wanneer hij zegt dat de verantwoordelijkheid niet bij die ondernemingen ligt. Maar ik vind het wel positief dat ze toch op één of andere manier voor meer bewustwording willen zorgen. En ja, dat zal inderdaad voor Coca-Cola zelf wel goed zijn, ze zullen meer mensen willen aanspreken voor hun nieuwe producten of voor de light producten. Maar dan nog is het wel een mooi initiatief! Ik moet eerlijk zeggen dat de calorieën die overal op vermeld staan mij niet zo veel zeggen. "50 kcal of 100 kcal, dat maakt niet zo veel uit op een hele dag" denk ik vaak. Maar als ik zou zien staan '2 uur wandelen', '1,5u lopen', ... Ik denk dat dat iets concreter is en dat je dan wel meer met je neus op de feiten gedrukt wordt. Ik vind dit dus een heel goed initiatief! Wat ik dan weer minder vind is dat mensen denken dat ze dan maar light producten moeten gebruiken. Daar zitten inderdaad minder calorieën in, maar daar zitten dan weer andere ongezonde stoffen in. Ik denk dat we gewoon allemaal moeten leren om met mate te genieten van dit alles. Een blikje Cola of een hamburger kan heus geen kwaad, zolang je een grens kan trekken. Besluit: zelfdiscipline is noodzakelijk voor het bestrijden van obesitas.
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th May 2013, 09:26
eline.de.roover eline.de.roover is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 93
Zoals Jesper en Veronique al aanhalen ligt de verantwoordelijkheid in mijn ogen ook niet bij de verkoper van het product, maar eerder bij de consument. Maar dat wil niet zeggen dat ik hun nieuwe campagne niet goed vind. Ze brengen duidelijk naar voor dat voor 1 blikje Cola heel wat beweging nodig is. Maar dat deze beweging niet perse een opgave of iets enorm belastend hoeft te zijn. De dingen die ze aantonen zijn die dingen waar een mens ook vrolijk van wordt. Maar die dingen allemaal op 1 dag tegenkomen lijkt me een spectaculair feestend leventje te zijn en dat is dan ook weer niet realistisch dag in dag uit. Zoals Jesper ook al zei kan het ook wel eens een promotie naar hun light dranken zijn, hoewel dat als je een gezonde levensstijl hebt 1 blikje Cola geen probleem kan zijn. Maar als je er meerdere op 1 dag gaat opdrinken is dit je eigen verantwoordelijkheid en niet die van Coca-Cola, want er zijn genoeg andere alternatieven dan Cola te drinken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.