actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2016, 18:05
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Genodigden stadhuis parkeren onder Gentse stadshal, politie zwiert hen op de bon

Genodigden stadhuis parkeren onder Gentse stadshal, politie zwiert hen op de bon
Bron: De Morgen, 08-11-16, 16.26u (http://www.demorgen.be/binnenland/g...e-bon-b1304bb7/)

Voor de Vlaams-Nederlandse top in Gent deed de Stadshal op het Emile Braunplein plots ongevraagd dienst als overdekte parkeerplaats. De bestuurders - medewerkers van de Nederlandse regering en enkele genodigden - gaan zonder pardon de bon op, zo bevestigt de politie.

De wagens van de officiële delegatie van de Nederlandse regering hadden de toestemming om te parkeren in de buurt van het stadhuis. Maar, zo klinkt het bij de Gentse politie, "er is door niemand een toestemming verleend om te parkeren onder de stadshal".

"Er waren parkeerplaatsen voorzien voor de officiële delegatie van ministers in de Belfortstraat. De voertuigen die gestald stonden onder de stadshal stonden er dus onrechtmatig."

"In eerste instantie zijn zij door onze mensen aangesproken om zich te verplaatsen, wat uiteindelijk niet gebeurde. De politie heeft derhalve alle nummerplaten genoteerd en zullen onderwerp uitmaken van een GAS-boete zoals de wet voorziet."

Vlaams minister-president Geert Bourgeois was in het nabijgelegen stadhuis van Gent gastheer van dienst voor dit tweejaarlijkse overleg dat de samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland moet versterken.

Mijn mening : Dit vind ik meer dan terecht. Iedereen gelijk voor de wet , altijd! Het hebben van een hoge functie of een speciale gelegenheid zou nooit een reden mogen zijn om de wet te mogen overtreden. Als deze personen niet beboet zouden geweest zijn, zou dit voor elk ander mens oneerlijk zijn. De gewone burger zou hier immer altijd voor beboet worden. Ik vind het dus ook schandalig dat deze politici, na een aanmaning om hun wagens te verzetten, toch nog durven te blijven staan. Ik vind dat politici een voorbeeldfunctie hebben en zich dus naar behoren moeten gedragen. Als vertegenwoordiger van het volk zou je het goede voorbeeld moeten geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.