actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2016, 19:36
Zoë.B*ullens Zoë.B*ullens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Zoersel
Posts: 48
Steeds meer handelaars wagen zich aan het avontuur: aantal webshops in de lift

E-commerce is booming business en dus is een webwinkel voor bijna elke handelaar een must. Steeds meer ondernemers - dit jaar bijna 50 procent - verkopen hun goederen of diensten online. Vorig jaar was dat nog maar 36 procent, in 2014 slechts 30 procent. De cijfers werden vandaag door UNIZO, de Unie van Zelfstandige Ondernemers, bekendgemaakt.
Uit een bevraging die UNIZO organiseerde, blijkt dat 88 procent van de bevraagde handelaars een eigen website heeft. De helft van de respondenten doet aan e-commerce en verkoopt zijn of haar goederen of diensten dus online. Het is een duidelijke stijging ten opzichte van vorig jaar, toen slechts 36 procent zich op de onlinemarkt stortte.

Handelaars merken dat online aanwezigheid een must geworden is om bij te blijven. Ze trekken nieuwe klanten aan en willen het hun cliënteel zo comfortabel mogelijk maken.

Bijna zes op de tien handelaars met een webshop verkopen hun producten ook in het buitenland, vooral dan in onze buurlanden.

Gebrek aan tijd en kennis
Toch verkoopt 50 procent van de bevraagde ondernemers nog niet online. De belangrijkste reden? Gebrek aan tijd en kennis. UNIZO biedt daarom maandag en dinsdag de mogelijkheid aan ondernemers om antwoorden te krijgen op hun vragen tijdens de jaarlijkse vakbeurs 'E-commerce Xpo'.

Bron:http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/2965517/2016/11/07/Steeds-meer-handelaars-wagen-zich-aan-het-avontuur-aantal-webshops-in-de-lift.dhtml
Datum: 7/11/16 Het Laatste Nieuws

Eigen mening:
We kunnen er niet meer omheen. Zoals het artikel verwoord: E-commerce is booming business en dus is een webwinkel voor bijna elke handelaar een must. De handelaars zonder webshop kunnen niet meer achterblijven op concurrenten die hun goederen wel aanbieden online. Zelf merk ik dat veel mensen uit mijn omgeving online hun aankopen uitvoeren. Ik ben nog van de oude stempel en ben er nog niet zo bekent mee maar ik denk dat dat niet zo lang meer zal duren want je kan er inderdaad niet meer omheen. Het bespaard ook tijd, tegenover dat je ook werkelijk naar de winkel moet gaan of het gewoon vanuit je luie zetel kan regelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.