actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2010, 15:43
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Mark Zuckerberg is Persoon van het Jaar

Mark Zuckerberg, de oprichter van de socialenetwerksite Facebook, is uitgeroepen tot Persoon van het Jaar door het toonaangevende Amerikaanse magazine Time. Met Facebook veranderde hij het leven van de hele samenleving, vindt Time.

De socialenetwerksite rondde dit jaar de kaap van een half miljard leden. "Facebook is uitgegroeid tot het op twee na grootste land ter wereld: het vertegenwoordigt bijna een tiende van de planeet", motiveert hoofdredacteur Richard Stengel de keuze.

Topman Zuckerberg kreeg daarnaast ook veel aandacht door de film "The social network", waarin een weinig fraai beeld wordt opgehangen van de oprichter van de populaire site.

Zuckerberg, 26 pas, is een van de jongste miljardairs ter wereld, maar profileert zich ook graag als filantroop die een aanzienlijk deel van zijn fortuin stort ten voordele van goede doelen. Zo werd hij dit jaar lid van The Giving Pledge, een groep van miljardairs die zich engageren om minstens de helft van hun vermogen weg te schenken.

Zuckerberg volgt als Persoon van het Jaar Ben Bernanke op, de voorzitter van de Amerikaanse centrale bank. Eerdere verkozenen waren o.a. de Amerikaanse president Barack Obama (2008) en de Russische premier Vladimir Poetin (2007). De verkiezing van de Persoon van het Jaar (tot 1999 "Man van het Jaar") wordt al sinds 1927 gehouden. De lezers en de redactie van Time hebben elk hun deel in de verkiezing.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...PersonOfTheYear

Mijn motivatie:
Ik vind dit wel een eervolle vermelding voor Mark Zuckerberg. Het zat er een beetje aan te komen. Facebook blijft maar groeien, er komt een film over het ontstaan van deze netwerksite en de invloed van Facebook is ongezien. Die man is schatrijk, maar nog maar 26 jaar. Tegenwoordig blijf je echt met álles mee via Facebook. Natuurlijk zijn daar ook heel veel nadelen aan gekoppeld. Iedereen weet constant wat je doet en je verliest een stukje privacy doordat anderen ook foto's van jou erop kunnen zetten, zonder dat je lid bent. Ik ben zelf wel een gebruiker van Facebook en vind het allemaal ook wel leuk, maar denk toch ook wel na voor dat ik er iets op gooi.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.