actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2008, 13:03
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Begrip voor wanhopige moeder?

Mijn eerste reactie toen ik de titel en de inleiding van het artikel las, was onbegrip. Hoe kan je nu je eigen kind vermoorden?

Toen las ik het hele artikel en ik moet zeggen dat er goede vragen gesteld werden die aanzetten tot nadenken.
Het is waar dat wij als maatschappij vaak kritiek geven op andere, zonder onszelf eens in die situatie te verplaatsen.
Het waren allemaal alleenstaande vrouwen, ik praat ze niet goed, maar misschien krijgen ze geen hulp van buitenuit. Hierdoor geraken ze zelf over hun toeren en weten ze niet meer wat ze doen.

Vaak wordt er geen rekening gehouden met deze mensen, op begrip en steun van familie en collega's kunnen ze niet rekenen. Ze staan er moederziel alleen voor.

Dit artikel doet je toch nadenken. Beoordeel niet te vlug, maar probeer hulp te bieden en zo'n situaties te voorkomen.


Bron: De Nieuwe Gazet
Datum: 14/11/08
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2008, 13:43
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Dit is best wel een aangrijpend artikel!!
Als ik de laatste paar zinnen las, realiseerde ik me dat ik 'schrik' heb om op zo'n kinderen te letten. Kennissen van mijn ouders hebben een gehandicapte dochter. Ik heb niets tegen dat meisje, helemaal niet zelfs, maar ik ben toch altijd blij dat ze weer weg is. Gewoon omdat ik niet weet hoe ik er moet op reageren, wat je wel en niet kan doen of zeggen... Als je het niet gewend bent om in zo'n situatie te verkeren, is het erg moeilijk om je er aan aan te passen. Dit is natuurlijk te begrijpen, maar niet goed te keuren. Gezinnen die een gehandicapt kind krijgen, moeten zich ook aanpassen, moeten enorm veel moeilijke tijden doorbrengen, ... Als zij dit kunnen, moeten wij als 'buitenstaanders' dit toch ook kunnen? Op die manier kunnen we de mensen rondom ons helpen, als ze het even zwaar hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.