actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Studentenraad > Voorstellen/Suggesties
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd September 2015, 18:13
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs up Veto wil ook buiten Leuven studenten bereiken

Leuvens studentenblad Veto wil ook buiten Leuven studenten bereiken


Het gratis Leuvense studentenblad Veto wil nog dit academiejaar ook de studenten op de andere campussen van de Associatie KU Leuven in Vlaanderen gaan informeren. Het lanceert daarvoor in eerste instantie een crowfundingsactie om de resterende 1.500 euro te vinden die nodig is om een nieuwe website uit te bouwen. De redactie hoopt ook het nodige geld te vinden om ook het gedrukte weekblad op die andere campussen te verspreiden.



Om ook de studenten op andere campussen van de Associatie KU Leuven te bereiken is volgens hoofdredacteur Roderik De Turck in de eerste plaats een goede en snelle nieuwssite noodzakelijk. 'Deze kost 14.000 euro. Het grootste deel hebben we al binnen door de extra-gelden die we kregen van het rectoraat voor wie Veto een goed medium is om de integratie tussen de campussen te bevorderen en een herschikking van de middelen van de Leuvense Overkoepelende Kringorganisatie (LOKO) waarvan wij deel uitmaken. In het kader van de crowfundingsactie verkopen wij momenteel onder meer exemplaren van het boek over 40 jaar Veto dat vorig jaar werd uitgebracht. Wij hopen de nieuwe website te lanceren in het begin van de 2e semester van dit academiejaar', aldus De Turck.

Veto heeft bovendien ook plannen om de gedrukte exemplaren in andere campussen te verspreiden. 'Veto wordt nu gedrukt op 9.000 exemplaren. De overschotten van wat in Leuven niet verspreid geraakt brengen we sinds dit academiejaar al naar de campussen in Kortrijk en Brussel. Als de KU Leuven ons extra middelen geeft willen we vanaf het tweede semester ook de andere campussen bevoorraden, eerst die van de KU Leuven, daarna de resterende campussen van de Associatie KU Leuven. Daarover wordt momenteel met het rectoraat onderhandeld. We zoeken in die campussen overigens ook medewerkers, want het is de bedoeling zowel in het weekblad als op de website ook lokaal nieuws te brengen', aldus De Turck.


Blog DS, 23-09-2015
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd September 2015, 20:29
V*ronique.Jonghbloet V*ronique.Jonghbloet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Turnhout
Posts: 67
Ik lees Veto nog regelmatig omdat ik het leerde kennen toen ik zelf nog in Leuven studeerde. De reden dat ik het lees, is het feit dat ik nog steeds wel geďnteresseerd ben in het reilen en zeilen in Leuven. Er staan regelmatig nog wel artikels in over meer algemene 'hoger onderwijs'-onderwerpen maar ik vraag mij een beetje af wat de eigenlijke meerwaarde gaat zijn voor de studenten bijvoorbeeld bij ons in Vorselaar. Het is altijd erg handig om belangrijke nieuwsberichten voor studenten op een plaats te kunnen lezen, toch denk ik dat doordat het zich toch altijd op Leuven gericht heeft, er weinig interesse zal zijn op andere campussen. Momenteel is de Veto gemakkelijk in PDF te downloaden waardoor je het prima op de computer of tablet kunt lezen. Het gaan verspreiden naar de andere instellingen van de associatie lijkt mij daarom ook wat zinloos. De website daarentegen kan een goed idee zijn, indien er samengewerkt wordt met 'lokale' studenten. Als dit gerealiseerd kan worden, kan dit een topplan worden, maar ik vrees dat het organisatorisch, zeker in het begin, nog moeilijk kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.