actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2014, 14:57
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
‘Deze ebola-epidemie valt enkel te vergelijken met aids’

‘Deze ebola-epidemie valt enkel te vergelijken met aids’

Als we niet snel handelen, kan ebola dezelfde proporties aannemen als het aids-virus. Dat heeft Thomas Frieden, directeur van de Amerikaanse centra voor controle en preventie van ziektes (CDC). ‘Dit was te voorkomen.’

‘In de 30 jaar dat ik werkzaam ben in de zorgverlening, heb ik maar één ding gezien dat zo erg is als deze ebola-epidemie, en dat is aids’, verklaarde Thomas Frieden op een speciale bijeenkomst bij de Wereldbank. Ook VN-secretaris-generaal Ban Ki Moon en IMF-topvrouw Christine Lagarde waren daar aanwezig.

‘Dit is een flexibele en heterogene epidemie. Ze verandert snel, en het zal een lang gevecht worden’, waarschuwde Frieden. ‘Het belangrijkste is nu de snelheid waarmee we handelen. Dit is controleerbaar en dit was te voorkomen.’

‘We moeten nu aan de slag om ervoor te zorgen dat dit niet de volgende aids van deze wereld wordt’, besloot de CDC-topman.

Bron: De standaard 10/10/2014

Commentaar: Dat ebola een gevaarlijke epidemie was, dat wisten we allemaal, maar ik wist niet dat ze al vergeleken wordt met aids. Aids zit overal in de wereld, laten we hopen dat dit niet gebeurt met ebola. Het is nu belangrijk dat we snel handelen om dit tegen te houden. In het artikel wordt vermeld dat dit te voorkomen was. Ik vind het jammer dat ze het dan niet gedaan hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.