actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 09:04
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Stress afgelopen jaar bij helft werknemers gestegen

Stress afgelopen jaar bij helft werknemers gestegen

Uit onderzoek van werkplekaanbieder Regus blijkt dat maar liefst 52 procent van de Belgische kantoorwerkers vindt dat hun stressniveau het afgelopen jaar is toegenomen. De respondenten gaven aan dat de meeste oorzaken van hun stress niet privé- maar werkgerelateerd zijn.


Het onderzoek van Regus, dat bij meer dan 16.000 kantoorwerkers (waaronder 300 Belgen) werd uitgevoerd, wijst uit dat wereldwijd 48 procent van de kantoorwerkers beweert dat hun stress het afgelopen jaar is gestegen. Bij de ondervraagde Belgen ligt dat percentage iets hoger, 52 procent gaf aan meer stress te hebben.

De belangrijkste oorzaken van stress bij Belgische kantoorwerkers zijn 'werk' (51 procent), 'klanten' (46 procent) en 'persoonlijke financiën' (42 procent). “Het stressniveau blijft wereldwijd toenemen en bedrijven moeten daarom actie ondernemen om de stress bij hun werknemers aan te pakken. Stress eist immers niet alleen een zware tol voor werknemers, maar ook voor bedrijven. Deze krijgen te maken met meer ziekteverzuim en een lagere productiviteit van de werknemers", aldus William Willems, Algemeen Directeur van Regus België en Luxemburg.

Bron: De Morgen
Datum: 21/11/2012

Eigen mening:
Ik denk dat het inderdaad kan kloppen dat de stress bij personen toeneemt. Mensen nemen veel hooi op hun vork en dit kan niet blijven duren. Tegenwoordig met de crisis wil iedereen ook veel werken om hun centje te blijven verdienen en is er toch ook wel stress om je job te verliezen. Ik denk dat het moeilijk is om ervoor te zorgen dat stress wegebt. Enkele zaken die je in een bedrijf kan doen zijn denk ik complimenten geven, taken goed verdelen, goed communiceren, er over praten,...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2012, 10:59
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Deze stress is volgens het artikel werkgerelateerd, maar volgen mij is dit ook een gevoel. Mensen moeten thuis met zoveel dingen tegelijk bezig zijn, hun afbetalingen, kinderen, het huishouden in het algemeen,... Het werk is een extra last die daar nog eens bovenop komt. Het werk op zich kan ook stresserend zijn, maar het is vooral (bij mij dan toch, schoolgerelateerd) als die extra activiteiten die bovenop de dagelijkse berg gegooid worden.
Het is belangrijk dat er op de werkvloer initiatieven genomen worden om stress te verminderen, maar ik denk dat ook de oorzaken moeten worden aangepakt. De werklast blijft maar stijgen en stijgen, kunnen we deze dan niet beter aanpakken en de stress zal dan vanzelf verdwijnen.
Ik denk ook dat het belangrijk is om hier op school al mee bezig te zijn. Leerkrachten onderschatten vaak het stressniveau van hun leerlingen en ik denk dat we op jonge leeftijd al kunnen beginnen met workshops over timemanagement of hoe we moeten omgaan met stress. Stress begint op steeds vroegere leeftijd en misschien moeten de scholen het goede voobeeld geven om hier al acties omtrent te ondernemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.