actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2017, 00:57
Alexander.V*rstraten Alexander.V*rstraten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: MOL
Posts: 21
Britse minister van Defensie neemt ontslag na beschuldigingen van seksuele intimidati

De Britse minister van Defensie Michael Fallon, die beschuldigd wordt van seksuele intimidatie, heeft ontslag genomen. Dat meldt een woordvoerder van het ministerie.

De Britse minister van Defensie Michael Fallon wordt beschuldigd van seksuele intimidatie en heeft ontslag genomen, dat meldt een woordvoerder van het ministerie.

In een officiële mededeling zegt Fallon: “De laatste dagen zijn er verschillende beschuldigingen geuit over het gedrag van parlementsleden, ook over mijn gedrag. Vele van die beschuldigingen zijn vals. Maar ik besef dat ik het verleden misschien beneden de hoge normen ben gevallen die we van iemand bij Defensie verwachten. Ik heb nagedacht over mijn positie en neem ontslag als minister van Defensie.”

Fallon zou tijdens een diner zijn hand op de knie gelegd hebben van een journaliste, en dat tijdens de conferentie van de conservatieve partij in 2012. Hij verklaarde aan de BBC dat zijn gedrag in het verleden misschien niet helemaal gepast was.

De 65-jarige Fallon werd in 1983 voor het eerst gekozen in het parlement en is sinds 2014 defensiesecretaris.

“Twijfel of mijn knie de oorzaak is van zijn ontslag"

De vrouw waarover het gaat is radiopresentatrice Julia Hartley-Brewer. Zij zegt dat ze het hem destijds kwalijk nam, maar dat ze ondertussen verder is gegaan met haar leven. “Ik twijfel of mijn knie de oorzaak is van zijn ontslag”, schrijft ze ook op Twitter.

Het is niet duidelijk of er door de recente media-aandacht voor Fallons gedrag nog andere verhalen naar boven zijn gekomen, die de aanleiding zouden kunnen zijn voor zijn ontslag.

Reactie Britse premier

De Britse premier Theresa May heeft zijn ontslag aanvaard en schreef: “Ik waardeer de serieuze manier waarop u uw functie in beschouwing neemt en u een voorbeeld wenst te stellen aan alle vrouwen en mannen in de krijgsmacht.”

Meer beschuldigingen in Britse politiek

Na het schandaal van de Amerikaanse filmproducent Harvey Weinstein, die met zijn wangedrag een internationale storm van MeToo-ontboezemingen ontketende, komen er ook in de Britse politiek heel wat getuigenissen aan het licht. De afgelopen dagen worden verschillende kopstukken zowel van de regerende Conservatieven als de Labourpartij beschuldigd van ongewenst seksueel gedrag.

De Britse premier Theresa May gaat nu een ontmoeting plannen met de partijleiders om dit onderwerp te bespreken.

Bron: VRT nieuws 01/11/2017 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...huldigingen-ov/

Eigen mening: Naar mijn mening zijn deze beschuldiging maar ook de reacties erop veel te overdreven de latste tijd. Nu het meer aandacht krijgt worden wel meer mensen in het slechte daglicht gezet. Dat minister van Defentie Michael Fallon hierdoor ontslag neemt gaat voor mij persoonlijk iets te ver. Volgens hem waren er wel wat kleinere dingen in het verleden gebeurd die niet hoorden als minister van Defensie. Maar ik denk niet dat door die kleinigheden in het verleden hij zijn ambt niet meer zoals het hoort uit zou kunnen voeren. Wat ik wel respecteer is dat hij zelf aftreedt om het image van de Britse militairen niet te schaden. Hij laat zo wel blijken dat hij het goed voor heeft met de Britse defensie. Het onderwerp dat een hot-topic is in de hedendaagse media zal wel veel ingewerkt hebben. Ik denk dat hij ondanks deze beschuldigingen beter gebleven was, tenzij hij meer achter zou houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.