actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2015, 09:04
Arne.V*nacker Arne.V*nacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Bouwel
Posts: 72
Grootste wens van de Vlaming? Meer tijd


Grootste wens van de Vlaming? Meer tijd


Vandaag om 07:47 door cjg | Bron: BELGA

Grootste wens van de Vlaming? Meer tijd

De Vlaming worstelt vooral met het gebrek aan tijd. Dat blijkt maandag uit een enquête die Het Nieuwsblad door onderzoeksbureau iVox liet uitvoeren bij duizend Vlamingen.

Eén op de drie ondervraagden noemt de combinatie werk en gezin ‘problematisch’. En door een drukke agenda blijkt samen ontbijten met het gezin een zeldzaamheid geworden. Een kwart van de ondervraagden ontbijt nooit samen, meer dan de helft doet het maximaal twee keer per week, in het weekend dus.

De Vlaming blijkt erg veel van zijn job te houden, maar toch blijkt uit de bevraging dat de helft van de Vlamingen tussen de 35 en 54 jaar nu al uitkijkt naar zijn pensioen. ‘Niet omdat ze hun job an sich beu zijn’, zegt professor Arbeidspsychologie Sara De Gieter (VUB). ‘Maar omdat ze denken dat ze pas dan echt voldoende tijd zullen hebben voor ontspanning, vrienden, enzovoort.’

Ook de zomervakantie blijkt een heikel punt in de gezinsplanning. 43 procent van alle ouders vindt dat de zomervakantie ingekort moet worden.

Bron
De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151026_01938481

Persoonlijke mening

We leven allemaal tegen een heel hoog tempo, heb ik de indruk. Presteren, presteren, presteren en natuurlijk geld verdienen. Er wordt van ons allemaal, al op jonge leeftijd, veel verwacht. We nemen weinig tijd voor onszelf en tijd voor anderen blijft er vaak ook niet over.
Ik moet toegeven dat ik daar zelf ook schuld aan heb. Ik leef ook aan een hoog tempo, ondanks ik nog geen gezin heb. Ik heb vaak ook het gevoel van, "oei" de tijd gaat weer zo snel. Tijdens de vakantieperiode probeer ik tijd te maken voor vrienden en familie en dan moet ik eerlijk toegeven, dat ik dan ook veel tijd spendeer aan mijn vakantiewerk.

De economie bestudeert het keuzeprobleem. We beschikken over een beperkt budget waarmee we schaarse goederen en diensten kunnen kopen. Dat is niet de enige factor waarmee we rekening moeten houden, ook de tijd is schaars. Stel als we over een onbeperkt budget zouden kunnen beschikken, worden we alsnog geconfronteerd met het keuzeprobleem. Ook als je veel geld hebt, beschik je "maar" over 24 uur per dag.

Als laatste, zit je met je gezin of familie samen geniet ervan!

Laatst aangepast door Arne.V*nacker : 26th October 2015 om 09:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.