actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2017, 08:42
LENA.S*OMMEN LENA.S*OMMEN is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Topman Samsung aangeklaagd voor omkoping

De topman van het Zuid-Koreaanse Samsung, Jay Y. Lee, is officieel aangeklaagd voor corruptie. Hij zal zich voor de rechter moeten verantwoorden voor betrokkenheid bij omkoping in ruil voor overheidsgunsten.

Jay Y. Lee is in officieel de vicevoorzitter van Samsung, maar de facto de baas van het concern sinds zijn vader, Lee Kun-hee, in 2014 een hartaanval kreeg.
Hij zou tientallen miljoenen dollars hebben versluisd naar organisaties die werden gecontroleerd door Choi Soon-sil, een vertrouwelinge van de intussen afgezette Zuid-Koreaanse presidente Park Geun-hye. In ruil zou Samsung politieke steun gekregen hebben voor de fusie van twee dochters van het concern, twee jaar geleden.
Ongeveer twee weken geleden werd een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Jay Y. Lee.
In het kader van het grootschalige corruptieschandaal heeft het parlement beslist om presidente Park Geun-hye af te zetten. Het Hooggerechtshof moet die beslissing nog valideren.

Eigen mening: Waarom verbaast dit niemand meer? Omdat het zo vaak in het nieuws komt. Ik begrijp niet goed dat mensen die veel macht en geld hebben, nog meer geld en macht willen. Ik denk dat ik dat nooit zal begrijpen tot ik misschien zelf ooit zodanig rijk ben en dat gevoel misschien ook krijg. Als baas van Samsung heb je al veel macht. Waarom dat hij dat alles op het spel zet is onduidelijk... Nu wordt hij verdacht van corruptie. Ik denk niet dat dat hetgene is dat hij wilde bereiken. Hij heeft het wel ver geschopt als zelfs de presidente wordt afgezet. Dit kan je zien als een bevestiging van zijn macht of net als een bevestiging van zijn machtsmisbruik.

Bron: De Standaard, 28/02/2017 http://www.standaard.be/cnt/dmf20170228_02754788
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.