actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2017, 10:22
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
McCain waarschuwt voor dictatuur

De Amerikaanse senator John McCain heeft het in een interview met NBC opgenomen voor de pers in de Verenigde Staten. Dat deed hij in een reactie op een tweet van de Amerikaanse president Donald Trump waarin hij de pers ‘de vijand van het Amerikaanse volk’ noemde.

“Ik haat de pers, ik haat jou ook specifiek', aldus McCain tegen interviewer Chuck Todd. 'Maar feit is dat we je wel nodig hebben. We moeten de vrije pers houden. Dat moet gewoon. Dat is van levensbelang.'

McCain zegt dat de pers er moet zijn om de democratie 'zoals we die nu kennen' te behouden. 'Ik ben bang dat we zonder zo ontzettend veel van onze individuele vrijheden moeten opgeven in de loop der tijd. Zo beginnen dictators'.

'Als je naar de geschiedenis kijkt", zo vervolgde McCain, 'is het muilkorven van de pers steeds het eerste wat dictators doen'. 'Ik zeg niet dat president Trump probeert een dictator te worden. Ik zeg enkel dat we lessen moeten leren uit de geschiedenis.'

McCain, voormalig presidentskandidaat en een vooraanstaande stem in Washington, staat te boek als een van de voornaamste criticasters van Trump binnen de Republikeinse partij. Het interview, dat zondag werd uitgezonden, werd opgenomen in Duitsland, net na de tweet van Trump op vrijdagavond waarin hij de media 'de vijand van het Amerikaanse volk' noemde.

Datum: 19 februari 2017
Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170219_02738663

Eigen mening:
De pers is en blijft een belangrijk gegeven binnen de gemeenschap. Onze maatschappij staat en gaat met de media. Wij krijgen alles binnen via onze media, maar wat kunnen en moeten we geloven? De link tussen dictatuur en pers is natuurlijk snel te vinden. We moeten alleen proberen om de juiste informatie te laten doorkomen. Een dictator zal proberen de media naar zijn hand te zetten en alleen de informatie te laten overkomen die voor hem het beste uitkomt. Vanaf de media politiek gekleurd wordt, dan moeten we ons wel vragen beginnen stellen over de waarde van de media. 'Ik haat de pers, ik haat jou ook specifiek!', zijn al vrij zware uitspraken. Waarom zou de pers ook niet in hun voordeel spelen? Wanneer zij de juiste informatie meegeven met de pers, kan het imago van Donald Trump wel veranderen, wat volgens mij geen kwaad kan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.