actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th February 2017, 09:15
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
VSOA Politie wil staken tegen proefperiode tasers

Omdat er nog geen wettelijk kader is voor het gebruik van tasers door de politie dient de liberale vakbond VSOA een stakingsaanzegging in. Bevoegd minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) kondigde daarvoor vorige week dinsdag een proefproject aan in tien ŕ vijftien lokale politiezones.

Maar het VSOA wijst erop dat er nog geen wettelijk kader is voor het gebruik van deze stroomstootwapens waarmee een agent, vanop afstand, een elektrische shock kan geven om een persoon tijdelijk te verlammen.

Er is geen wettelijk kader, zegt de vakbond, maar ook de verplichte risicoanalyse werd over het hoofd gezien. "Doordat er geen wettelijk kader is voorzien is de agent individueel verantwoordelijk voor het gebruik van dit nieuwe wapen", zegt de vakbond, die eraan toevoegt dat ze niet tegen het gebruik van tasers gekant is.

"Zolang minister Jambon wettelijk niet de juiste stappen heeft gezet, is VSOA Politie tegen de start van een proefperiode voor het gebruik van tasers", besluit de VSOA haar persbericht. "Een overheid moet ook het juiste voorbeeld geven."

Bij de aankondiging vorige week was te horen dat ook vanuit vakbondshoek al regelmatig de vraag kwam om tasers te kunnen inzetten, onder meer in de debatten rond geweld tegen de politie.

Bron: De Morgen - 27/02/2017, http://www.demorgen.be/binnenland/v...asers-b972bbb3/

Motivering: Ik weet niet goed aan welke kant ik me momenteel 'moet' plaatsen. Langs de ene kant kan een taser extra bescherming bieden aan de politieagent maar langs de andere kant is het (volgens mij) gevaarlijk voor de burger. In het artikel staat dat het gebruik van zo'n taser tijdelijke verlamming geeft, maar is hier geen enkel ander gevaar aan verbonden? Volgens mij wel! Ik ben me er wel van bewust dat er tegenwoordig veel geweld tegen de politie wordt gebruikt en de politie zich dus zo wil beschermen. Maar zijn er geen andere manieren om zichzelf te beschermen dan het inzetten van een taser? Ik ben dus niet helemaal voor het gebruik van een taser...

Laatst aangepast door Melissa.V*emincx : 27th February 2017 om 09:23.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.