actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st February 2017, 08:20
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Parijs loopt 1,3 miljard euro aan inkomsten uit toerisme mis na aanslagen


Parijs heeft vorig jaar anderhalf miljoen minder toeristen op bezoek gekregen, goed voor een winstverlies van bijna 1,3 miljard euro. Dat heeft het Regionale Toerismecomité (CRT) van de Franse hoofdstad dinsdag bekendgemaakt.


De slechte cijfers zijn in de eerste plaats te wijten aan de aanslagen van november 2015. Vooral de Chinezen en Japanners kozen daardoor voor andere bestemmingen.

De Franse hoofdstad trok vorig jaar 31 miljoen hotelgasten, een daling met 4,7 procent in vergelijking met 2015. Die opmerkelijke daling is bijna volledig te wijten aan het wegblijven van buitenlandse toeristen: het aantal bezoekers uit eigen land bleef vorig jaar min of meer stabiel, terwijl het aantal internationale gasten daalde met 8,8 procent.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170221_02742348 Nieuwsblad

Mening: Ik vind het heel jammer dat een mooie stad als Parijs zo hard lijdt onder de terreuraanslagen van twee jaar geleden. Natuurlijk is het begrijpelijk dat mensen deze stad nu ook linken met aanslagen en dat sommige mensen angstig zijn, maar desalniettemin vind ik het belachelijk dat mensen zich daardoor weerhouden om cultuur op te doen. Ik begrijp het volkomen dat de mensen tot ongeveer een maand na de aanslagen wat afstand nemen van Parijs, maar echt een andere bestemming kiezen om je vakantie door te brengen zou ik nooit doen. Wat IS doet, is ergens toeslaan om paniek te zaaien. Wanneer ze deze paniek hebben veroorzaakt, trekken ze zich terug en van het moment dat mensen zich weer veilig voelen, vallen ze weer aan. Ook is het typerend dat ze telkens weer een ander gebied kiezen om aan te vallen. Ze hebben namelijk nog nooit éénzelfde stad twee keer aangevallen en dat zal nu ook niet gebeuren. Mijn conclusie is dus dat er helemaal geen reden is om Parijs te mijden, maar dat dit alleen maar zware economische gevolgen heeft voor de burgers en arbeiders in Parijs.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.