actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2017, 08:52
Ellen.B*smans Ellen.B*smans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ranst
Posts: 85
Meer dan 150.000 betogers in Barcelona willen méér vluchtelingen

Meer dan 150.000 betogers in Barcelona willen méér vluchtelingen

Een mensenmassa van ongeveer 160.000 betogers heeft zaterdag in Barcelona gedemonstreerd om te eisen dat Spanje voortaan veel meer vluchtelingen opneemt dan in het recente verleden. Dat de conservatieve regering de quota voor Spanje voor het opvangen van vluchtelingen en migranten niet aanvaardt, bestempelden de betogers als ‘schandalig’.

De linkse burgemeesteres van de Catalaanse hoofdstad, Ada Colau, had de betogers opgeroepen de straten te vullen voor de mars onder de titel ‘Volem acollir’, Catalaans voor ‘Wij willen opvangen’.

De EU-quota schrijven voor dat Spanje momenteel aan 16.000 asielzoekers zou moeten zitten die reeds in andere landen waren opgevangen. Tot dusver heeft het land er sinds 2015 amper 1.100 toegelaten.
Advertentie

De manifestatie eindigde symbolisch aan de oever van de Middellandse Zee, waar vorig jaar meer dan 5.000 mensen het leven hebben gelaten bij een poging de oversteek naar Europa te maken.

Datum: 18/02/2017
Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170218_02738261

Eigen mening: Dit lijkt wel de omgekeerde wereld. In Spanje betogen de mensen, omdat ze willen dat er juist meer vluchtelingen worden toegelaten in hun land, en bij ons lijkt er alleen maar kritiek te komen op het vluchtelingbeleid van Theo Francken. Deze manifestatie toont dat er toch nog mensen zijn die inzitten met de talloze vluchtelingen. Natuurlijk geloof ik dat er ook Vlamingen zijn die deze mensen met open armen willen ontvangen, maar spijtig genoeg denkt de gemiddelde Belg hier anders over. Ik moet zelf eerlijk toegeven dat ik ook niet sta te springen om een invasie van Syriërs of Irakezen, maar ik schaam mij dan ook oprecht voor mijn manier van denken.

Bij het lezen van dit artikel begon ik spontaan te glimlachen. Mensen zoals deze betogers zouden er meer moeten zijn en ik vind dat ieder van ons (daar hoor ik dus ook bij) zich een beetje toegankelijker mag opstellen. We mogen ons niet laten leiden door de enkele ‘rotte appels’ die doen uitschijnen dat alle vluchtelingen profiteurs zijn, die overigens niet willen integreren. Ik wil ook niet zeggen dat we net zoals de inwoners van Barcelona op straat moeten komen, maar met een klein beetje empathie komen we al een heel eind verder.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th February 2017, 14:27
Floor.C*oonen Floor.C*oonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 75
Meer dan 150.000 betogers in Barcelona willen méér vluchtelingen

Wat ik in dit artikel merkwaardig vind is dat men zelfs niet 1/15de haalt van de vooropgestelde quota. Vele landen lappen de quota's naar hun laars en daarom ontstaan er onenigheden. Ik weet niet hoe de EU de quota's opstelt maar het lijkt wel een lukrake keuze.
Ik ben er wel van overtuigd dat er niet alleen kritiek is op het Belgische vluchtelingbeleid van Theo Francken. Ik denk dat enkel het negatieve op het nieuws komt en men de positieve reacties vaak aan de kant schuift. We zijn nu aan een generatie gekomen die minder racistisch zijn ingesteld omdat de culturele uitwisseling steeds groter wordt (denk maar aan Brusselse scholen). Wel toont het nieuws vaak enkel de mening van de oudere generaties. Of bekijk ik het allemaal wat te positief?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.