actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th February 2017, 21:13
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Delen Tweet Google+ Mail NAVO start programma voor nieuwe vliegend

De ministers van Defensie van de 28 NAVO-lidstaten hebben woensdag het licht op groen gezet voor de vervanging van de AWACS-radarvliegtuigen tegen 2035. Dat heeft secretaris-generaal Jens Stoltenberg aangekondigd.

“De ministers hebben vandaag ingestemd om een nieuw toestel te ontwikkelen voor onze AWACS-toestellen, die tegen 2035 op pensioen gaan”, verklaarde hij op een persconferentie na afloop van de eerste dag van de minister bijeenkomst op het hoofdkwartier in Brussel. Details over het nieuwe toestel gaf Stoltenberg niet.

De NAVO beschikt vandaag over 16 E-3 AWACS - afgeleid van de Boeing 707 en uitgerust met een grote draaiende antenne op het dak. Dat worden er nog 14 na een grote moderniseringsoperatie. De toestellen zijn gestationeerd in het Duitse Geilenkirchen en werden sinds het begin van de jaren 80 ingezet in meerdere NAVO-operaties. Ze worden ook bij grote evenementen ingezet zoals internationale vergaderingen of de Olympische Spelen.

De VS, Groot-Brittannië en Frankrijk beschikken daarnaast over hun eigen AWACS-toestellen.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170215_02733009 (Nieuwsblad)

Mening: Ik vind het zeer jammer dat de NAVO dit als prioriteit stelt op het moment. Persoonlijk vind ik dat ze beter meer vergaderen over hoe ze gaan optreden tegen terrorisme of wat voor invloed Trump op Europa gaat hebben, omdat dit toch zeer sterk speelt bij de bevolking.
Ondanks dat de defensie van Europa ongetwijfeld heel belangrijk is, trek ik het zwaar in twijfel of het wel nodig is om zoveel nieuwe vliegtuigen aan te kopen. Men heeft het continu over besparingen en de economische crisis, maar toch vindt men het geld om hierin te investeren. Natuurlijk ben ik niet zeer bekend met dit onderwerp, maar mijn mening blijft. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er momenteel andere prioriteiten zijn waar men zich beter op kan focussen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.