actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2009, 20:25
Catharina.Michiels Catharina.Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 63
Leterme "kreeg vraag om mee mensen te vermoorden"

Minister van Buitenlandse Zaken Yves Leterme (CD&V) kreeg onlangs in de marge van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties de vraag om mee te helpen bij "het stoppen, ja zelfs doden van mensen". Hij werd daar op aangesproken door een buitenlandse leider op de top in New York. Leterme zegt dat in de Belgische editie van het Franse magazine Paris Match. De minister, die zegt geschokt te zijn, wil niet zeggen over wie het gaat.

Liever minister van Financiën
Nog in het interview geeft Leterme toe dat hij liever minister van Financiën was geworden, maar dat dit niet kon omdat Reynders op die post wilde blijven. Binnen de regering Van Rompuy vindt hij het zeer opvallend dat Open Vld zich sinds het vertrek van Patrick Dewael en Karel De Gucht erg low profile opstelt.

Gezondheid
Gevraagd naar zijn huidige gezondheidstoestand zegt Leterme dat hij het "zeer goed" stelt. De resultaten van een medisch onderzoek een maand geleden waren "uitstekend". Tijdens een buitenlandse missie met prins Filip in Saudi-Arabië vorige week waren krantenverhalen verschenen waarin getuigen vonden dat de minister er "erg moe" uitzag. Yves Leterme had begin 2008 te kampen met een inwendige bloeding van het maagdarmsysteem.

bron: http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/art...ermoorden.dhtml

persoonlijke mening: Leterme heeft nooit sympathie van mij gekregen. Ik vond de man onwaardig als premier. Velen hoorden ik zeggen dat de Brussel-Halle-Vilvoorde questi de schuld was van Verhofstadt en dat Leterme nu de brokken achter Verhofstadt kon opruimen. Maar we weten gewoon allemaal, dat Leterme er gewoon niks van bakte als premier. Wat hij geweest zou zijn als minister van Financiën weet ik niet. Nu ja de economie zou nooit slechter kunnen worden als hij nu is met de crisis. Maar ik denk wel niet dat hij meer had kunnen doen om België er bovenop te krijgen dezer tijden. Ik had hem liever niet als wel gezien als minister van financiën, dus maar goed dat hij nu minister van BZ is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.