actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 10:29
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Akkoord bereikt tussen GDF Suez en Belgische regering

Bron: www.gdfsuez.com "Press Release" 22 oktober.

Het akkoord is alleen verkrijgbaar in het Engels/Frans, dus heb ik het even hier in het engels staan:

# contribute between €215 and 245 million to the State budget between 2010 and 2014, along with the other nuclear power producers;

# prepare a €500 million programme of investment in renewable energies, via Electrabel;

# recruit over 10,000 staff in Belgium by 2015;


Het komt erop neer dat Suez samen met de andere producenten van kernenergie een bijdrage moet levereren waarvan de bedragen tussen de €215 en € 245 miljoen liggen, deze moeten betaald worden tussen 2010-2014. Ook gaat Suez een € 500 miljoen investeren in de 3 kerncentrales (Doel I, II, Tihange) in België. En ze gaan tegen 2015 10000 jobs creëren.


Eigen mening:
Ik vind persoonlijk dat de regering meer geld had kunnen vragen aan GDF Suez. Eerst was er sprake van € 500 miljoen euro, dat is een bedrag van meer dan € 250 miljoen dat ineens 'weg' is. Het is wel een goede zaak dat Suez de investeringen doet, maar de winsten die ze uit de 3 kerncentrales gaan halen gaan volgens mij heel groot zijn. Dus heeft Suez zeker een goede zaak gedaan.

Er is gisteren echter wel al commotie ontstaan bij de Europese Commissie, ze vinden dat het niet kan dat het monopolie van GDF Suez voor 15 jaar lang een zekerheid is; dus er zullen hoogstwaarschijnlijk nog wel enkele zaken veranderen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2009, 11:08
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Goede posts Didier!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th November 2009, 14:38
thibaut.verrelst. thibaut.verrelst. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Herentals
Posts: 58
GDF Suez

De regering heeft het spelletje weer al eens zwak en ondoordacht gespeeld. De mogelijkheid dat de kernstop in ons land werd uitgesteld was ongeveer iedereen die er toe deed al ter oren gekomen. Het bord was gezet, en de kaarten lagen op tafel. GDF Suez ziet een kans om enkele miljarden te verdienen hier in ons land, maar ze spelen het rustig en wachten af. De eerste zet van de regering is hun troef aan de tegenspeler geven. Hun enigste troef! Deze was dat kernstop een mogelijkheid was, maar in plaats van te onderhandelen over de bijdrages die het bedrijf zou moeten leveren, kondigt PS-minister Paul Magnette deze kernstop vroegtijdig af. Byebye onderhandelingspositie, Byebye Bijdrage, Hello Begrotingstekort, I think I'm a-gonna cry-y.

Dit liedje hoor ik telkens ik naar de radio luister, het nieuws op zet maar vooral als ik aan het tankstation sta. Manieren om dat gat in de begroting te vullen daar zorgt de regering wel voor. Maar toch is het steeds weer de belastingbetaler die het moet doen. Dat zijn wij helaas, en niet de energie-giganten of andere mega-coorperations die op miljarden winst zitten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.