actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2014, 09:49
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Douche en telefoon in elke gevangeniscel

Douche en telefoon in elke gevangeniscel

In alle gevangeniscellen een douche en een telefoon, dat kan de veiligheid alleen maar ten goede komen, zegt het Gevangeniswezen.

In nieuwe gevangenissen, zoals die in Beveren, besikken alle cellen over een telefoon of Prison Cloud-verbinding, waarmee gedetineerde nop internet kunnen surfen, en een douche. Gevangeniswezen wil ook de oudere gevangenissen daarmee opfrissen. ‘Gedetineerden leren dan opnieuw zelf hun leven te organiseren, frustraties worden weggewerkt en het personeel kan zich meer op basistaken toeleggen.’

De bedoeling is onder andere om gedetineerden te leren om hun leven binnen de gevangenis in zekere mate zelf te organiseren. ‘Want dat zullen ze na hun vrijlating ook moeten doen. En ook dat helpt om de spanningen binnen de gevangenissen tot een minimum te herleiden. Dat is gebleken in de nieuwe gevangenissen’, zegt Laurent Sempot, woordvoerder van het directoraat-generaal van het Gevangeniswezen.

Volgens Sempot zou het *ideaal zijn als alle gevangenissen de volledige uitrusting van de nieuwe instelling zouden krijgen. Maar in de praktijk zal het nog jaren duren vooraleer alle gevangenissen zo’n uitrusting krijgen. ‘Toch willen we dit optimalisatieplan doorzetten.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141027_01343923
27/10/2014

Mening: Dit vind ik er toch wel een beetje over gaan. Er werd in het verleden al vaak gespot met het feit dat gevangenissen aangenaam zijn en dat er veel mensen gewoon misdaden begaan om daar terecht te komen, nu is het nog een beetje extremer. Ik kan er ook helemaal inkomen dat dakloze mensen dat zouden doen als men al begint met douches en telefoons... Het is waar dat de gedetineerden hun leven na de gevangenis zelf moeten organiseren en dit zal ook wel moeilijk zijn, maar dat moet je gewoon zien dat je daar in de eerste plaats al niet terecht komt! Ik vind niet dat we de mensen die misdaden hebben begaan (de ene al wat erger als de andere) zo veel luxe moeten geven. Sommige mensen hebben echt heel erge dingen gedaan en verdienen dit volgens mij niet. Er zijn grenzen en ik vind dat ze die hier hebben overschreden.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 27th October 2014 om 09:55.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.