actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 12:34
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Indonesiërs massaal op straat voor hoger loon

Indonesiërs massaal op straat voor hoger loon

Rond Jakarta kwamen naar schatting zo’n 50.000 mensen op straat. Ze hielden halt aan fabrieken en riepen er de werknemers op mee te doen. De demonstraten eisen een verhoging van de minimumlonen.
De vakbonden hopen dat over heel Indonesië drie miljoen mensen deelnemen aan de staking. De regering stelt een minimumloon van 150 euro per maand voor, de werknemers willen maandelijks 240 euro.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131031_00818319
Datum: 31/10/2013 om 11u05


Mening

Er zijn veel plaatsen op de wereld waar financiële problemen zijn. Dit artikel is een voorbeeld uit Indonesië. Dit artikel heb ik gekozen omdat er mensen zijn die hier geen weet van hebben. Er zijn mensen die denken dat enkel Europa problemen heeft, dit is zeker niet zo. Een minimumloon van 150 euro per maand is extreem weinig, zelfs voor Indonesië. Ik vind dat de plaatselijke bevolking gelijk heeft. Het is hun recht om op te komen voor hogere lonen. Zoals het daar nu is, is het in mijn ogen niet leefbaar. Zeker niet voor gezinnen met kinderen. Ik betwijfel of de minimumlonen het gevraagde bedrag van 240 euro per maand zal halen, maar 200 euro zou toch moeten lukken. Ik hoop alleszins dat het deze mensen gaat lukken. Iedereen die moeite doet om te werken moet een redelijk loon krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.