actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 11:31
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Alle Latijns-Amerikaanse landen werden bespioneerd door de VS’

De Verenigde Staten hebben ook alle landen in Latijns-Amerika bespioneerd. Dat heeft Glenn Greenwald, de journalist die de informatie van de Amerikaanse klokkenluider Edward Snowden naar buiten bracht, gezegd tijdens de 69ste bijeenkomst van de Inter American Press Association in het Amerikaanse Denver.
Greenwald deed zijn verklaring vanuit Brazilië, waar hij via videoconferentie deelnam aan de vergadering.

“Alle Latijns-Amerikaanse landen werden door de Amerikaanse overheid bespioneerd”, klonk het.

“Ook meerdere Latijns-Amerikaanse vergaderingen”, waaronder die van de Organisatie van Amerikaanse Staten (OAS) en “onderhandelingen over vrijhandelsverdragen” werden volgens de journalist afgeluisterd. Over welke vrijhandelsverdragen het precies gaat, werd niet verduidelijkt.

De reporter, die vorige week ontslag nam bij de Britse krant The Guardian, kondigde voorts aan dat er nog meer onthullingen zullen volgen over de spionagepraktijken van de Amerikaanse inlichtingendienst NSA.

mening:
De NSA komt veel in de actualiteit de laatste weken. Ik begrijp dat het hun taak is om de veiligheid van hun land te verdedigen en conflicten en aanslagen te voorkomen. Ik vind het eigenlijk zelfs schrikwekkend dat ze zo gemakkelijk een telefoongesprek kunnen afluisteren. Als je een brief schrijft heb je recht op briefgeheim maar bestaat er ook niet zoiets als telefoongeheim? Mensen die worden verdacht van terrorisme of misdaden mogen terecht afgeluisterd worden. Maar hoe kan een mens nu de dag van vandaag nog zijn mening uiten? Als ik bij wijze van spreken via de telefoon zeg dat ik morgen een bom laat ontploffen dan word ik ook aanzien als mogelijke misdadiger. Ik hoop dat de NSA een grondige inspectie krijgt want ik vind dit een inbreuk op het recht van vrije mening.

bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00803277 22/10
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.