actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2011, 14:21
Ilja.Rits Ilja.Rits is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Bevel
Posts: 63
Groen! wil weer steden meebesturen

Groen! wil weer steden meebesturen

Groen! heeft de ambitie om na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober volgend jaar een aantal groot- en centrumsteden opnieuw of voor het eerst mee te gaan besturen. Dat heeft Groen!-ondervoorzitter Björn Rzoska in Leuven gezegd op een bijeenkomst van lokale mandatarissen. Voorzitter Wouter Van Besien gaf er felle kritiek op de 'blinde betongieterij' van de Vlaamse regering, 'een van de slechtste regeringen ooit'.

Groen! blies zaterdag in Leuven verzamelen om voor de lokale mandatarissen en militanten het startschot te geven voor de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen. De partij wil in 2012 net zoals bij de federale verkiezingen van midden vorig jaar opnieuw vooruitgang boeken. Meer zelfs, de Vlaamse groenen willen in een aantal steden meebesturen.

'In juni 2010 haalden we sterke resultaten in een aantal groot- en centrumsteden. Zo sterk dat we de ambitie mogen hebben om in 2012 in een aantal van die steden opnieuw of voor het eerst mee aan het roer te gaan staan', verklaarde ondervoorzitter Björn Rzoska.

Voorzitter Wouter Van Besien haalde tijdens de slotspeech staalhard uit naar de Vlaamse regering, die hij een van de slechtste regeringen ooit noemde. Aanleiding voor de kritiek is het plan van Kris Peeters en co om nog meer wegen aan te leggen, de zogenaamde missing links. Volgens Van Besien betekent dat minder verkeersveiligheid, meer overstromingen, slechtere luchtkwaliteit en levert dit helemaal geen jobs en winsten op. Hij had het over een 'achterhaalde, domme keuze'.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20110212_056

Eigen mening:
Ik vind het persoonlijk een zeer goede zaak dat Groen! mee steden wil gaan besturen. Het is belangrijk dat we zoveel mogelijk aandacht besteden aan een beter milieu. Ik zeg niet dat dit het enige onderwerp is dat veel aandacht moet krijgen. Werkgelegenheid en andere economische zaken zijn ook belangrijk. Maar we moeten nu eenmaal echt iets veranderen aan onze wereld en daarom denk ik dat het geen slecht idee is om Groen! echt mee steden te laten besturen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th February 2011, 21:43
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Retie
Posts: 55
Meer Groen! in steden

Ik sluit mij volledig aan bij Ilja haar mening.
Het is belangrijk dat de partij Groen! mee in het bestuur van grote steden zit. Immers op deze plaatsen leven de meeste mensen (wonen, werken, ...). Daarom moet men daar als eerste beginnen met aandacht te hebben voor onze kostbare omgeving (natuur, ...) en dan volgen de omliggende gemeenten 'vanzelf'. Natuurlijk is enkel oog hebben voor de natuur, ... niet rendabel voor ons als mens en kan er best ook nog rekening gehouden worden met andere zaken zoals op economisch, sociaal, ... vlak. Dus een samenwerking tussen verschillende partijen leidt in mijn ogen tot een goed resultaat. Hopelijk lukt het Groen! om in de toekomst mee de (grote) steden te besturen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.