actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2009, 12:34
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
'Opdracht Dehaene moet Leterme buiten schot houden'

'Opdracht Dehaene moet Leterme buiten schot houden'

BRUSSEL - De aanstelling van Jean-Luc Dehaene om een oplossing te vinden voor het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde, is volgens SP.A-senator Johan Vande Lanotte een manoeuvre van CD&V om premier Yves Leterme buiten schot te houden, als voorbereiding op de verkiezingen van 2011.
Grote vraag is ook of de MR en het FDF wel een akkoord willen, stelde Vande Lanotte vanmorgen op Radio 1.

'CD&V en Yves Leterme hebben duidelijk gekozen voor een mogelijke afleiding', sprak de senator. 'Als het niet lukt is het nooit de schuld van Yves Leterme, en als het wel lukt, kan men het nog naar zich toetrekken (...) Het betekent eigenlijk dat men er niet erg in gelooft.'

Indien Dehaene dan met een voorstel komt, 'zal CD&V in koor kunnen zeggen dat dit het enige haalbare is en zal Yves Leterme kunnen doorwerken'. Het is volgens hem een ommezwaai in het beleid van CD&V, doelbewust gekozen om de verkiezingen van 2011 voor te bereiden.

Vande Lanotte vraagt zich ook af of MR en FDF wel een akkoord willen. Sinds de interne strubbelingen binnen de Franstalige liberalen, lijkt hem dat niet zo evident. 'Het zou me verwonderen mochten we een structurele oplossing krijgen', aldus de voormalige SP.A-voorzitter. 'Wanneer Wilfried Martens zei dat de sfeer anders is, denk ik dat hij een beetje goedgelovig is geweest.'

Hij merkt ook op dat de regering-Van Rompuy met het scenario speelde om via een noodwet voorlopig naar kleine kieskringen te gaan.

Bron: www.destandaard.be

Ik vind dit een slimme en tegelijk laffe daad van de CD&V en Leterme om zich zo buiten schot te houden. Als het lukt is het de verdienste van heel de partij, als het mislukt weerkaatst het op een persoon die in de politiek niet langer actief deelneemt... Wat een win-win situatie
Ergens kan ik wel begrip opbrengen voor deze manier van werken. Leterme is voor veel mensen nu eenmaal persona non grata in de politiek. Ze werken hem al tegen voor hij de job opneemt. Ik vind het dus een redelijk laffe, maar vooral slimme zet van de Christelijke partij.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2009, 15:01
Marijke.Van.Sprengel Marijke.Van.Sprengel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Tielen
Posts: 68
Exclamation Niet meteen alles geloven

Het is allemaal makkelijk om te zeggen dat men dit doet om Leterme buiten schot te houden, maar is dit wel zo? Moeten we alles geloven wat de senator zegt, het is namelijk erg gemakkelijk om niet na te denken en hem gewoon gelijk te geven.
Je kan het ook zien als een begin in het moeilijke dossier, dat al meerdere keren stopgezet is. Misschien is het wel hoog tijd dat er zo iemand als Jean-Luc Dehaene wordt aangesteld, zo kan het allemaal wat makkelijker worden als men het dossier daadwerkelijk gaat behandelen. Het wordt namelijk hoog tijd dat het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde opgelost wordt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.