actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2011, 08:41
Ive.Torfs Ive.Torfs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kessel
Posts: 23
Kinderen overgoten met zuur in Kontich

In Kontich zijn zondag twee jonge kinderen van amper 2,5 en 5 jaar gruwelijk mishandeld, wellicht door de nieuwe vriendin van hun vader. De vrouw zou de kinderen verminkt hebben door hen met een bijtend zuur te bewerken.
De feiten gebeurden voorbije zondag in Kontich. De kinderen verbleven normaal bij de moeder in Lint. In het kader van een bezoekregeling was de vader hen daar gaan ophalen. Na een tussenstop bij hem thuis om zijn vriendin op te pikken, merkte de vader plots dat zijn kinderen in de auto hevige pijn kregen. In paniek reed hij naar het Stuivenbergziekenhuis.

Daar bleken de jonge kinderen verminkt door een bijtend zuur. De 2,5 jaar oude peuter was er het ergste aan toe. Een paar dagen werd voor zijn leven gevreesd. Pas na ettelijke operaties was dat gevaar geweken. Het waren de behandelende geneesheren die wisten dat ze te maken hadden met ernstige kindermishandeling.

Zij alarmeerden de politie. Het parket verdenkt de vriendin van de vader, die even voor het voorval alleen met de kinderen in de auto zat. Zij ontkent, maar blijft wel in de cel. Vooral de verklaringen van de kinderen zijn belastend voor haar. Het zou om een 34-jarige Braziliaanse vrouw gaan, naar verluidt een voormalig topmodel.

Bron: www.gva.be 25/11/11

Mijn mening:
Onbegrijpelijk. De kans dat de vriendin van de vader dit heeft gedaan lijkt wel voor de hand liggend. Hoe kunnen de kinderen anders in contact komen met bijtend zuur?
Ik vind dit alleszins een zeer triest voorval. Hopelijk voor de kinderen en de biologische ouders komt alles goed en zal de verminking een beperkte schade hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2011, 09:02
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Jaloezie

Volgens mij was de vriendin gewoon overdreven jaloers op de relatie van de kinderen met haar (nieuwe) vaste vriend. Ik kan nog wel begrijpen dat ze het niet leuk vond om niet altijd op de eerste plaats te staan en dat ze mogelijk zelfs moeite had met het aanvaarden van de kinderen, maar om dan zoiets te doen, dat gaat er over.
Ze ontkent dat ze het gedaan heeft, maar eerlijk gezegd zie ik dat bepaalde mensen echt wel doen. En niet vergeten: de waarheid komt uit een kindermond. Het is trouwens ook niet de fout van de kinderen dat hun ouders niet meer samen zijn, dus zij horen niet de dupe te worden. Hopelijk komt het allemaal nog goed, houden de kinderen er niets ernstigs (psychisch noch fysisch) aan over en zoekt hun vader een andere en betere vriendin.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2011, 10:54
Stijn.Geboers Stijn.Geboers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 55
Dat zoiets gebeurd kan niet, als deze vrouw dit gedaan heeft? Hoe komt ze dan aan het bijtend zuur?
Zou er dan misschien niet voor een wet moeten gezorgd worden dat dit nergens verkrijgbaar is of enkel voor wetenschappelijk gebruik kan aangekocht worden?
Ik denk van wel, die kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk voor het leven verminkt.
Stel het je maar eens voor. Onbegrijpelijk zoiets.

Laatst aangepast door Stijn.Geboers : 28th November 2011 om 12:42.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th November 2011, 16:13
Julie.raedts Julie.raedts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 51
Dit is zo erg voor die kinderen. Zij kunnen er helemaal niets aan doen dat hun ouders uit elkaar zijn maar waarom worden zij dan het slachtoffer? Die vriendin heeft waarschijnlijk het gedaan want hoe kunnen die kinderen anders opeens uit het niets dat hebben? Als die vriendin jaloers is moet zij dit niet afreageren op die kinderen het is hun schuld niet. Het feit dat je zoiets doet vind ik niet aanvaardbaar, dit doe je bij niemand. Voor het zelfde geld had het kindje van 2,5 jaar dood geweest door zijn wonden. Als je zoiets doet moet er toch psychologisch iets niet juist zijn? Hoe kom je er nog maar bij om bijtend zuur over iemand te kappen? Waar komt zij daar trouwens aan? Normaal gezien mag/kan je dit niet zomaar bij de winkel kopen. Het is een trauma voor die kinderen en de dader moet een zware straf krijgen daarvoor.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th November 2011, 17:53
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Kinderen overgoten met bijtend zuur

Kinderen kunnen niet zomaar aan een bijtend zuur geraken. Een ouder zal wel slim genoeg zijn om alle bijtende producten (vb voor de schoonmaak) wel ver genoeg weg te zetten.
Jaloezie is inderdaad de meest voor de hand liggende reden. Dit kan zowel van de kinderen naar de nieuwe vriendin zijn als omgekeerd.
Misschien vonden de kinderen het niet leuk dat ze een 'nieuwe' mama kregen. Misschien was het 'topmodel' wel jaloers omdat zij nu niet meer alle aandacht kreeg van de vader van de kinderen.
Wie het ook gedaan heeft, het is een ernstig misdrijf! Zware kindermishandeling noem ik dit. Wat kunnen kinderen van 2,5 jaar en 5 jaar oud nu doen dat ze zo zwaar gestraft moesten worden?
Ik ben blij dat de kinderen beide nog leven, hopelijk zonder te zware verminkingen en traumas.

Wie de dader ook is, hij/zij moet de cel in vliegen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.