actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2018, 13:47
Robbe.V*nweert Robbe.V*nweert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 67
Studio 100 eist excuses van Greenpeace voor rokende Maya de Bij

Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes als Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon.

Het is een opvallend reclameclipje met een Maya de Bij die rookt en sigaretten voor kinderen aanprijst. Het gaat niet om echte reclame, maar om een campagne van de milieuorganisatie Greenpeace. Die stelt ermee aan de kaak dat er in de winkel vleeswaren liggen met de beeltenis van Maya de Bij, Plop en Samson, allemaal bekende Studio 100-figuurtjes.

‘Misplaatst en buiten proportie’, reageert een ontstemde Hans Bourlon tegenover De Standaard.

‘Roken, waarvan de schadelijke effecten niet ter discussie staan, koppelen aan Maya de Bij is kwalijk. Bij kinderen die niet kunnen lezen blijft alleen dat beeld hangen. We krijgen nu al boze reacties op Facebook met de vraag waar we mee bezig zijn. Mensen zien niet dat het van Greenpeace komt.’

Studio 100 had al maanden contact met Greenpeace over de vleeskwestie. Het ging dan over de optie om over te schakelen op vegetarische producten, met name plantaardig broodbeleg. ‘Die gaan we zeker nog overwegen, maar het zal een uitbreiding van het assortiment zijn. Het vlees gaat er niet onmiddellijk uit, want dan pikken concurrenten gewoon de ruimte in de rekken in.’

Blijft hij on speaking terms met Greenpeace België? ‘Ik sla de deur niet dicht maar deze aanval met de voeten vooruit vinden we nergens op slaan.’

Bron: De Standaard.be (23/05/2018)
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180523_03525428

Eigen mening:
Ik vind de actie van Greenpeace eigenlijk te ver gaan. Je ziet op het fragment amper dat de boodschap van Greenpeace komt en er wordt gewoon gewerkt met de typische beelden van Studio 100. Ik ben van mening dat ze hier het recht niet toe hebben. Het is een commercieel plan van Studio 100 en ook al begrijp ik ergens de gedachtegang van Greenpeace zeker wel vind ik dat ze best niet op deze manier acties voeren. Dus ik begrijp de reactie van CEO Hans Bourlon. Het is goed dat hij ook aangeeft dat hij de gesprekken met Greenpeace niet wil stopzetten en dat ze al maanden in contact stonden. Ik vind dat ze samen moeten zoeken naar een constructieve oplossing en dat gaat niet lukken op deze manier... Wanneer kinderen dit zien kan dit een grote invloed hebben, want voor hen zijn deze figuurtjes hun helden en deze geven in he filpje een totaal verkeerde boodschap die ze jammer genoeg kunnen onthouden. Ik vind zeker dat Studio 100 hier stappen tegen mag ondernemen, aangezien het niet acceptabel is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.